Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tvärs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Tvärs

har fyndat på loppis och undrar om det finns någon här som vet någonting om detta fat/serie/servis.. formgivare? upplaga mm??..
    Bifogade filer
    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Det Jag kan hitta i Tord Gyllenhammars Gefle porslin är att Tvärs, precis som den är stämlad, är en ugnseldfast serie som gjordes 1962. Står inget om designer.

Comment

Ändrat rubrik för att undvika förväxling med annan tråd.
      /Admin
      admin@precisensan.com

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
        Det Jag kan hitta i Tord Gyllenhammars Gefle porslin är att Tvärs, precis som den är stämlad, är en ugnseldfast serie som gjordes 1962. Står inget om designer.

den verkar finnas i olika färger http://www.svenskt-porslin.net/foton...tvars-qept.jpg
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

skulle gärna vilja ha tag på mer av den färg jag har redan =) är det ingen som har något sånt undanskyffat i sina skåp och gömmor?

Comment

Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägg
            skulle gärna vilja ha tag på mer av den färg jag har redan =) är det ingen som har något sånt undanskyffat i sina skåp och gömmor?
            En bit ner på denna sida har du en karott http://www.porslinet.nu/Porslin/Porslin,%20Gefle.htm
            Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

tack tack samlartrollet du är helt fantastisk =)

Comment

Working...
              X