Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyrkantigt vitt porslin [ID: Karlskrona, Sven-Erik Skawonius, Stella]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Fyrkantigt vitt porslin [ID: Karlskrona, Sven-Erik Skawonius, Stella]

Hej från en ny medlem.

Har ägnat många timmar åt att leta efter info om min sommarservis på bilden, och börjar få ett riktigt porslin-intresse.

Jag har några tallrikar, assietter och skålar till servisen som är ganska tunn, vit utan dekor. Tallrikarna är fyrkantiga med runda hörn, räfflade kanter, 26 x 26 cm. Assietterna 21 x 21 cm. Servisen är helt omärkt, inte minsta lilla stämpel.

Servisen kommer från min farmor och jag gissar på 50- eller 60-tal.

Vad tror ni alla kunniga porslin-kännare? Varifrån kommer servisen och har den något namn? Tror ni jag har någon chans att finna fler delar?

Tack för hjälp.
    /Ann-Sofie
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-17, 12:30.

Stella från Karlskrona Porslisfabrik. Formgiven av Sven-Erik Skawonius. Du ligger rätt i tiden.

Comment

Man ser de där ibland på loppisar. De är ofta omärkta och därför väldigt billiga.
      Enkel, snygg och stilren servis som kan kombinera i det oändliga.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Jag tackar så väldigt mycket.
        Jaha, då blir det loppisjakt, har ingen stor vana av det (heller ...). Om någon skulle råka ha Stella som ni vill bli av med så hör gärna av er.
        Tack igen!
        /Ann-Sofie

Comment

stella assietter

Annsofi som söker porslin Stella av Skawonius, hör av dej till
          birmol@glocalnet.net

Comment

Upsala ekeby stella

Ursprungligen postat av Ann-SofieBA Visa inlägg
            Jag tackar så väldigt mycket.
            Jaha, då blir det loppisjakt, har ingen stor vana av det (heller ...). Om någon skulle råka ha Stella som ni vill bli av med så hör gärna av er.
            Tack igen!
            /Ann-Sofie
            Jag har några kaffekoppar med fat av Stella, dem är hela och i bra skicka. Skriv om du är intresserad av att köpa dessa./Britt-Marie.

Comment

Working...
            X