Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fruktfat av..?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Fruktfat av..?

Återkommer till detta fantastiska forum med ännu en fråga...

Någon som sett detta fruktfat med assietter tidigare och som kan hjälpa mig med att fastställa ursprung? Vet bara att det är UE.

Kan för övrigt tillägga att detta forum var en lisa för själen! Trevlig atmosfär, positiva, glada människor och vänlighet! Roligt att bara sitta och läsa andras inlägg!

Oki, här kommer bilden... Ifall ni kan få ut något av den även om jag inte har kort på baksidan...

Vänlig häls. Tess SKULLE JU NATURLIGTVIS HA LAGT DENNA I UE-TRÅDEN!

Click image for larger version

Name:	Fruktfat m assietter.JPG
Views:	1
Size:	33,3 KB
ID:	594977
    Last edited by tess; 2008-08-07, 11:35. Anledning: Oops... fel forum... sorry!

Välkommen hit. Har du inget modellnummer?

Här har du en bra länk annars http://www.artinuppsala.com/ceramic/ekeby/index.html
    Last edited by Samlartrollet; 2008-08-07, 11:42.
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Hej Samlartrollet, och tack!

Nej tyvärr har jag inget modellnummer. Har redan sökt på länken du gav, och där finns inget heller. *Suck*.

Men det här med sökande och detektivarbete är ju en del av charmen med gamla saker! (Fast ibland medger jag att det kan bli lite frustrerande... *ler*)

Tack iallafall!

Vänlig hälsn. Tess

Comment

Flyttat tråden till underforumet för UE.

//cjf

Comment

Tess.
          Jag har likadana men har fått hjärnsläpp just nu.
          Återkommer om och när minnet behagar återvända.

Comment

Istället för att försöka rota bland alla grumligheter i hjärnans inre så gick jag och tittade under tallrikarna.
            Gefle står det under.

Comment

*Gapskratt* jooooo, grumlighet i hjärnan vet jag ganska mycket om själv... hahaha...
              Stod det Gefle under???? Eftersom jag inte är hemma och kan kolla själv (hade bilder i datorn) så kan jag inte uttala mig om någonting som försiggår på den undre delen *ler* men hade fått för mig att det var UE/Gefle. Har inte de förenat sig...

Har du oxå både stora och små fat? Finns det fler delar?

Med vänlig och leende hälsning

Tess

Comment

Working...
              X