Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Semesterns Uppsala Ekeby köp!! - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semesterns Uppsala Ekeby köp!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Semesterns Uppsala Ekeby köp!!

Spenderade en helg på fantastiska Österlen och passade givetvis på att
    sondera terrängen vad gäller loppis, prylmarknader, antikaffärer och garageförsäljningar...

Kom upp i totalt 21 olika stopp längs vägen

Blev en del fynd och några fina föremål.

Fyndade bland annat nedanstående fina fat på en liten garageförsäljning utanför Hammenhög. Grönt blad formgivet av ALT. Hittar dock inte någon stämpel under, så svårt att datera det. Någon som har något förslag?! Bilden är kanske inte den bästa...

Hittade även en fin vas (oxå ALT). Denna är märkt ALT, 390. Är samma mönster som på paprikavasen men med heltäckande lasyr...

Helgens stora fynd var dock skålen av Hjördis Olfors, som jag hittade undangömd hos fruns mormor. "Inte nåt skit att spara"....så den hittade snabbt ett nytt hem. Den är märkt 5094...

Enda fyndet från Branteviks IF:s stora loppis blev en liten flicka av Anita Rosenkvist. Hittade henne undangömd bland massa porslin

Blev även en liten Hjördis vas från en liten antikaffär i Borrby..."city" om jag inte är helt fel på det väl?!

Var helt enkelt en härlig helg!! Tvungen att dela den med likasinnade
    Bifogade filer
    -------------------------------------
    http://upsalaekeby.blogspot.com/

Ditt blad finns med här. 1939-54, nr 81-85.
    Oldfors skål heter poäng och är gjord 56-58.
    Anita Rosenqists bidrag till kollektionen 1969-70 mest med små figuriner.
    Leta gärna i ovanstående sajt. Du hittar massor.

Här kan du leta mera.

Comment

Du har gjort det jag alltid velat göra..stannat vid samtliga Loppis/Antik skyltar längst österlen.

Tyvärr är det bara jag i mitt resesällskap som hojtar till varje gång en loppis skylt dyker upp längst vägen så det brukar bara bli 1-3 stopp, 21 stopp wow!

Den vita vasen "Lancett" är en av mina favoriter en variant av den modellen är min Avatar.
      Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

Hade en VÄLDIGT förstående fru, som lovat mig en heldag med så många loppisbesök jag ville....så då fick man passa på

Får man se en bild på Avatar? Vore roligt att se hur den såg ut.

Comment

Ursprungligen postat av Wunderbaum Visa inlägg
          Hade en VÄLDIGT förstående fru, som lovat mig en heldag med så många loppisbesök jag ville....så då fick man passa på

Får man se en bild på Avatar? Vore roligt att se hur den såg ut.
          Pats avatar syns under namnet i inlägget ovan.

Comment

<--- där , men jag lägger in en större bild.

Click image for larger version

Name:	vas_blad_dekor.jpg
Views:	1
Size:	12,5 KB
ID:	460113
            Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Comment

PAT - insåg att det nog var vasen på bilden nån minut efter att jag postat min förfrågan. Men tack för en större och finare bild!!

Verkar vara en rejäl pjäs! Mäktig!!

Comment

Working...
              X