Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Lite blomkrukor - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite blomkrukor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite blomkrukor

Här kommer ett par blomkrukor hämtade från skänken. Rätt stora faktiskt. UE9 är den med rinnglasyr märkt, det fanns väl en storlek 10 också tror jag, men denna är 25 cm i diameter och 23 cm hög. Den oranga är märkt EKEBY 4 och den gillar jag nog mest, rätt vass färg på den. 14 cm hög och 18 cm i diameter.
    Bifogade filer

Det var en enorm skänk du har E.B, passa dig så du inte går vilse där, för då kanske jag kommer efter för att söka rätt på dig och man vet ju aldrig vad man kan hitta i den där skänken, istället för en karlstackare!!
    Ja jag är AVIS!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jodå den sväljer rätt mycket om man stuvar på rätt sätt!! Så det är rätt spännande även för mig att se vad som finns. Hittade delar av min Fuga och Colora samling bla.

Comment

Krukan med rinnglasyr UE9 är ju bara för skööön! (som Ernst skulle sagt) Den har jag inte sett tidigare. Vilken färgexplosion!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Här har du en av dina krukor. För visst är det väl Vasakrukan strl. 4? Den läckra med rinnglasyr vet jag inget om.

Comment

Visst måste det vara en Vasakruka. Tackar Trollet.

Comment

Working...
            X