Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Identifieringshjälp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Identifieringshjälp

Någon som känner igen eller kan hjälpa mig att identifiera min rörstrand servis. Har ärvt den efter min farmor, som ärvde den av sina föräldrar. Troligtvis tillverkad 60 - 70 talet.
    Den är vit med en grön rand innerst, utanför en tunn guldrand och ytterst guldmönster. Själva kanten på tallriken är mönstrad med en tunn guldrand.
    Har letat efter den på alla möjliga sidor, men kan inte hitta någon information om den. På undersidan står det;
    Rörstrand
    Sweden
    562
    63

Tacksam för hjälp!

Den är tillverkad i fältspat (äkta) porslin 1956. Den har troligen inget namn och har inte tillverkats i så stort antal. Jag har inte sett just denna förut och då har jag sett en hel del Rörstrand i mina dar...
    Den är vacker men tyvärr svår att komplettera.

Comment

Tack så jättemkt för informationen!
      Har förstått att den inte är så vanlig eftersom jag inte har hittat den någonstans!
      Vad är ungefärligt värde på en komplett matservis?
      Jag har 49 delar och alla är i mycket bra skick, vore kul att få tag på de delar som saknas. Antar att det är till att leta på auktioner och loppisbord!

/Malin
      Last edited by Malin; 2006-01-28, 21:25.

Comment

De serviser som inte är särskilt eftersökta brukar vara lågt värderade även om de är kompletta. På en vanlig veckoauktion brukar de säljas för runt tusenlappen om alla tallrikar finns med (12 av varje). Saknas det mattallrikar sjunker priset drastiskt i värde.

Lycka till med jakten!

Comment

Working...
        X