Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gunnar Nylund - vore så kul att se vad ni har av honom!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gunnar Nylund - vore så kul att se vad ni har av honom!

Jag är alldeles nyintresserad av keramik och det var en vas av Gunnar Nylund som fick mig att börja vilja veta mer än att bara tycka den var vacker. Det visade sig att jag för ett par månader sedan köpt en vas i serien Granola i en secondhandaffär för 25 kr... nu går mycket av min fritid till surfa runt efter info om vaser jag köpt... spännande och kul!

Kanske finns en sådan här tråd sen förr, men jag hittar den då inte... så välkommen att bombardera tråden med bilder på vackra saker av Gunnar Nylund!

Jag börjar med min Granolavas, som nu fått en storebror!Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	41,5 KB
ID:	667897

Zenit

En Zenitvas med hänkel och ett fat/skål har också blivit mina :-)Click image for larger version

Name:	image.jpg
Size:	44,6 KB
ID:	557040

Comment

Jag tror detta är Gunnar Nylund.

Click image for larger version

Name:	CIMG1277.JPG
Size:	83,1 KB
ID:	557041

Click image for larger version

Name:	CIMG1279.JPG
Size:	92,8 KB
ID:	557042

Comment

Jehul: Välkommen och grattis till fynden! Keep em coming

Om jag får ge dig ett tips från någon som var i din sits för något år eller två sen så satsa hellre på kvalité än serier (som granola o zenit) om du KAN, annars antar jag att fynden och den lokala marknaden får stipulera vad som presenteras här
        Collecting everything and nothing!

Comment

Ursprungligen postat av Designpiraten Visa inlägg
          Jehul: Välkommen och grattis till fynden! Keep em coming

Om jag får ge dig ett tips från någon som var i din sits för något år eller två sen så satsa hellre på kvalité än serier (som granola o zenit) om du KAN, annars antar jag att fynden och den lokala marknaden får stipulera vad som presenteras här
          Tack, för tipset! Just nu går jag bara på ögongodis och känsla då den ligger i min hand... och godis kan uppskattas väldigt olika av många, men - ja - jag gillar mer blandning än samma sort ;-P

Comment

Working...
          X