Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lövnäs servis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Lövnäs servis

Hej!

Jag har en servis i 23 delar fr Rörstrand som heter Lövnäs, förmodligen aldrig använd, då det inte finns några repor. Jag har tänkt sälja den men vet inte alls vad jag ska kunna ta betalt. Någon som är proffs och som kan komma med ett förslag

Hallå Snobbanlena,
    Kul att du hittade hit med din ovanliga servis. Välkommen. Har tittat i facklitteraturen och gjort en resa på nätet,
    men Lövnäs kan jag inte finna. Nu finns det skickligare porsinsdeckare än jag här på PES, så nog finns det hopp.
    Om du har tid och lust, visa en bild på dekoren och gärna en på stämplara så blir det en bra vägledning... so long..

Comment

Bilder förhoppningsvis

Här kommer bilderna som jag misslyckades med igår och den heter Lövås, inte Lövnäs
      Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Snobbanlena,
      Kul att du hittade hit med din ovanliga servis. Välkommen. Har tittat i facklitteraturen och gjort en resa på nätet,
      men Lövnäs kan jag inte finna. Nu finns det skickligare porsinsdeckare än jag här på PES, så nog finns det hopp.
      Om du har tid och lust, visa en bild på dekoren och gärna en på stämplara så blir det en bra vägledning... so long..
      Bifogade filer

Comment

Hallå igen,
        Är också ordbilnd. Servisen heter Lövåsa och tillverkades av Rörstrand 1965-1967, en kort period, och därför ganska sällsynt.
        Dekoren är tryckt i svart men det gröna är handmålat. Om värdet vågar jag inte ens gissa. Jo, 23 delar x 30:- bör bli ca
        700:-. Jag är alltid optimist... so long....

Comment

Tusen tack för snabbt svar
          Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
          Hallå Snobbanlena,

Comment

Working...
          X