Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem signerar så här 1983

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem signerar så här 1983

en signatur jag inte stött på tidigare
    VEM?
    Bifogade filer

Spännande vas, vet tyvärr inte vem som gjort den.
    I’m a real mean bitch!

Comment

Känns lite lurt detta, är det verkligen Rörstrand frågar jag mig villrådigt........

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
        Känns lite lurt detta, är det verkligen Rörstrand frågar jag mig villrådigt........
        lurt tror jag inte då signeringen är under glaseringen, men signaturen är 'lurig' mest för att jag inte hittar nån lämplig kandidat

Comment

Ja, en trevlig Rörstrand men hur läser man sign? M. Sü.....? Det är lite blänk i slutet.

Jag la själv in en UFO från Rörstrand men inga svar på DICK, tyvärr. http://precisensan.com/antikforum/sh...php?39718-Dick

Comment

Tillåter mig tvivla lite iallafall.

Comment

Jag har skickat ett mail till Rörstrands Museum, så får vi se om dom vet.
              I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                Tillåter mig tvivla lite iallafall.
                Ytterligare ett exemplar dök upp på Tradera! Ger den några ledtrådar?
                Bifogade filer

Comment

Det har tyvärr inte kommit något svar från Rörstrands Museum.
                  I’m a real mean bitch!

Comment

ett 'hugskott'
                    kopierat från signaturer.se
                    Christian Mathias E. von Sydow, keramiker och formgivare född i Lund den 15 januari 1950. Christian öppnade egen ateljé 1974 och knöts till Rörstrand perioden 1982-83 där han bl.a. formgav servisen Ivory. Perioden 1984-89 arbetade han för Kosta Glasbruk och från 1996 egen glasstudio i Klagstorp tillsammans med hustrun Ulla.
                    Christian finns representerad på Nationalmuseum, Statens Konstråd, Glasmuseet Växjö, Malmö Museum, Helsingborgs Museum, Kristianstad Läns Museum och Trelleborgs Museum, dessutom vid en rad svenska kommuner och landsting samt Japan och på Island. Hans föremål är signerade "Ch v Sydow", "C v Sydow" eller "V. Sydow".

M som i Mathias? åren 82-83 på Rörstrand passar bra!

Sydow finns nu i Ekeslätt, Klagstorp utanför Trelleborg

Comment

En teori så god som någon. Årtalen, men även Japan passar ju in i bilden .

Comment

Fina saker. Ring von Sydow och fråga. Han kan inte bli annat än glad över att förknippas med mästerverken.

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                          Fina saker. Ring von Sydow och fråga. Han kan inte bli annat än glad över att förknippas med mästerverken.
                          von Sydow finns numera i Frankrike.... och har svarat via mail att objektet INTE är hans och visste inte heller vem som denna signatur.

Så frågetecknen kvarstår......

Comment

matti sutinen
                            [SIGPIC][/SIGPIC]

Comment

Här på PES har han varit med tidigare http://precisensan.com/antikforum/sh...inen-rörstrand

Comment

Working...
                              X