Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

G.Nylund-PLANO??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• G.Nylund-PLANO??

Hej alla keramikvänner
    Idag har jag köpt en megaläcker stor funkisvas på en samlarmässa.Tycker att formspråket o stämpeln undertill luktar 30-tal.Har googlat runt o hittat:en ljusstake,en tallrik samt någon form av skrivborddsuppsats.Alla föremålen var i denna gröna glasyr.Någon som vet något om denna serie av föremål? T.ex.tillverkningsår och om alla föremålen är gröna.All information mottages tacksamt.Är så häftigt att man aldrig blir fullärd inom antikodesign temat
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av Fnusfröken Visa inlägg
    Hej alla keramikvänner
    Idag har jag köpt en megaläcker stor funkisvas på en samlarmässa.Tycker att formspråket o stämpeln undertill luktar 30-tal.Har googlat runt o hittat:en ljusstake,en tallrik samt någon form av skrivborddsuppsats.Alla föremålen var i denna gröna glasyr.Någon som vet något om denna serie av föremål? T.ex.tillverkningsår och om alla föremålen är gröna.All information mottages tacksamt.Är så häftigt att man aldrig blir fullärd inom antikodesign temat
    Härlig storlek! Har en mindre vas (kan möjligen vara en askkopp) av samma modell. Höjden på min är 6,8 cm. Tyvärr ingen vidare info att ge dig, men det kan säkert någon annan.
    /InB
    Bifogade filer

Comment

Vet tyvärr inte så mycket om vasen, men den borde vara tillverkad efter ca 1950, då det står SWEDEN i stämpeln, flickan som står bredvid vasen är fin
      I’m a real mean bitch!

Comment

Här är lite mer PLANO jag hittadepå nätet.Tror absolut att de är äldre än 50-tal.Click image for larger version

Name:	142604-1plano.jpg
Views:	1
Size:	41,0 KB
ID:	533892

Comment

För mig känns former, typsnitt och glasyr som 30-tal.

Comment

Har nu mailat till Rörstrandsmuseum.Få se om jag får något svar

Comment

Working...
            X