Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rörstrands majolika

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Hossbach Visa inlägg
    "Bland all bråte såg jag något som såg ut att vara en majolikavas! Troligen nytillverkad souvenir från Italien hann jag tänka innan jag vände på den och till min belåtenhet såg en Rörstrands-stämpel."
    Känner igen det där. Har vänt på otaliga majolikapjäser för att med sur min läsa Made in Italy. Gratulerar till vasen, Hossbach! Även om det nu var några år sen. Gillar den skarpt!

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Det är lite svårt att sammanfoga ämnen som handlar om Rörstrands majolika enbart, men kom gärna med förslag, 21 trådar finns, men några av dem grenar ut sig.
    För min del så får du väldigt gärna sammanfoga trådarna, Gideon.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Fyller på tråden med lite mera lättsmält majolika från Rörstrand. Tekannan hittade jag nu i onsdags.
    Bifogade filer
    Last edited by Svärdsfalla; 2013-06-24, 15:43.

Comment

• Ursprungligen postat av Svärdsfalla Visa inlägg
      För min del så får du väldigt gärna sammanfoga trådarna, Gideon.
      Sagt och gjort. 12 trådar är sammanfogade.
      Hittar ni fler, så säg bara till.

Comment

• Där har du en riktigt fin liten majolikasamling Svärdsfalla!

Comment

• Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
          Sagt och gjort. 12 trådar är sammanfogade.
          Hittar ni fler, så säg bara till.
          Bra jobbat!

Ursprungligen postat av Hossbach Visa inlägg
          Där har du en riktigt fin liten majolikasamling Svärdsfalla!
          Tack, Hossbach. Det är hela min majolikasamling från Rörstrand. Från Gustavsberg har jag tyvärr ännu mindre.

Comment

• Jag hittade denna urna på Tradera och såg att det var samma modell som den jag visar på sid 9 i denna tråd, men i annan färgställning. Det intressanta med denna är att den har ett lock. Antagligen har min också haft ett sådant en gång i tiden...

Jag kommer inte att bjuda på denna, senaste budet är på drygt 2000 kr med ett dygn kvar.

Tillägg: Lade in en bild av min urna också för att kunna jämföra färgerna!
            Bifogade filer
            Last edited by Hossbach; 2014-01-02, 20:23. Anledning: Tillägg av bild

Comment

Working...
            X