Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vas från Rörstrand

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vas från Rörstrand

Jag har sett en vas och ett krus i en serie (tror jag) som heter Kub. Vet någon vad designern heter?

Det ämnet har tydligen varit uppe här ett par ggr tidigare, men vad jag kunde se kom det inget ut av det då, men jag har googlat på ämnet o hittat en hänkelvas i Rörstrandsserien Kub, brun, med ljusare bruna små kubar samt faktisk blivit hänvisad t Tradera där de har ett stort fat i exakt likadant mönster o det heter också KUB o kommer fr Rörstrand.

Men själva designern har jag inte fått napp på, men det finns nog fler av de luttrade inom området som vet mer.

Men det brukar underlätta att man skickar in ett foto, o för att allt ska ske rätt, så det vore väldigt bra om du skickade in foto
    Det är intr svårt, inte ens för en teknisk idiot som jag

Prova, går det inte så får vi prova tillsammans
    Last edited by annestig; 2010-11-22, 23:13.

Comment

Hej
      Tack för ditt svar, jag har ingen sån vas själv av den serien. Jag har bara sett både den och kruset just på Tradera och blev lite nyfiken eftersom säljaren inte hade sagt något om vem som designat den. Man blir ju lite extra nyfiken eftersom det inte verkar vara någon som vet vem som gjort den. Jag försöker snoka vidare lite så får vi se hur det går.

Tack än en gång för att du svarade
      Gokuret

Comment

Working...
      X