Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Burkar av Westman och Westmanliknande burkar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej Helena,

Liksom de flesta storsamlare inom många specialområden här på PES visar jag mer än gärna delar av min samling när olika frågor blir aktuella. Om det blir tillräckligt många intressanta frågeställningar och diskussioner inom "mina" områden, innebär det till slut att hela samlingen blir publicerad, vilket jag i så fall ser fram emot.
    R-man

Comment

• Ursprungligen postat av R-man Visa inlägg
      Hej igen,

Jag kan nu med stor säkerhet bekräfta det som Peter S. trodde om att texten på kryddburkarna (med svart bakgrund) är handristade. Jag jämförde två olika dubletter som jag har och när jag kollade noga med "originalen" var texten inte helt identisk på någon av dem. Kul!
      Puh! Jag trodde jag tappade kontakten med verkligheten ett tag där...

Comment

• Ursprungligen postat av R-man Visa inlägg
        Hej Helena,

Liksom de flesta storsamlare inom många specialområden här på PES visar jag mer än gärna delar av min samling när olika frågor blir aktuella. Om det blir tillräckligt många intressanta frågeställningar och diskussioner inom "mina" områden, innebär det till slut att hela samlingen blir publicerad, vilket jag i så fall ser fram emot.
        Då får jag sitta här och komma på smarta frågor som får dig att visa upp delar

En blogg om porslin och saker från 50/60/70-talet.

Comment

• Mina två senaste burkar - funna i Stockholm :-)

Jag hade inte en blå tobak så den köpte jag men det är den andra som är intressant för den har jag inte sett förr. Någon som har?

/Tänkaren
          Bifogade filer
          Last edited by Tänkaren; 2012-08-18, 10:12.

Comment

• Jag har aldrig sett den tidigare, men visst såldes det en nästan likadan för dyra pengar på Tradera för något halvår sedan - fast då med orange dekor?
            R-man

Comment

• Wow. Jag har inte sett ngn av dem tidigare. Kul!
              Jag har en som är väldigt lik med orange/brun dekor. Men jag kan inte påstå att jag köpte den så dyrt.

Comment

• Lingon

Här en burk med lite omogna rosa "lingon". 14 cm hög och 13 cm i diam. Tyvärr inget lock. För det skall väl vara teaklock även till de lite större burkarna?
                Bifogade filer

Comment

• Hej!
                  Svar ja, det ska även vara ett teaklock för att burken ska bli komplett.
                  R-man

Comment

• Är det ngn av alla kunniga samlare av MW som vet hur många olika sorters stapelbara burkar det finns?

Comment

• Hej!
                      Jag känner till 4 olika MW stapelbara burkar, men det finns kanske fler? Stora burken (c:a 19 cm diameter) med stiliserade päron, den ganska vanliga med dito äpplen (c:a 15 cm diameter), den relativt ovanliga lilla körsbärsburken (c:a 7 cm diameter) samt en rutig stapelbar burk som låg ute på Tradera för något år sedan. Säljaren ville ha 2.400:- tror jag det var för den rutiga, så den förblev osåld. Bifogar bild på den lilla körsbärsburken.
                      Bifogade filer
                      R-man

Comment

• En "medsamlare" har denna i sin samling.
                        Jag har inte sett den tidigare så jag tänkte att det vore kul att visa upp den.

Click image for larger version

Name:	DSC_0819.jpg
Views:	1
Size:	94,5 KB
ID:	539437

En blogg om porslin och saker från 50/60/70-talet.

Comment

• Spännande att du har sett en rutig burk. Jag kan tänka mig att det finns en hel del olika som kanske inte har gjorts lika många av som den med fruktmotiv.

Comment

• Nog är det värt att länka till denna samling: http://www.lidvall.se/westman/

Jag kan även tillägga att jag har skaffat en liten blåsvart kryddburk med "Saffran". Den hade jag inte sett förut.
                            Last edited by J.J; 2013-03-18, 21:22.

Comment

• Ulrika som har den bloggen har en imponerande samling. Finns ett antal där som jag skulle vilja lägga vantarna på.
                              Kul med saffran. Den ser man inte ofta.

Comment

• Passar på att visa mitt senaste köp.
                                En helt grön burk

Click image for larger version

Name:	blogger-image-224278602.jpg
Views:	1
Size:	42,5 KB
ID:	547136

Comment

Working...
                                X