Jag hittade två jättevackra koppar från något "ALP Lidköping" idag som jag aldrig hade hört talas om innan. Googlade lite och fann att det var det som Rörstrand var innan det var Rörstrand, har jag förstått det rätt då?
Jag skulle vilja ha hjälp, då jag inte vet mycket om svensk porslin, med hur gamla de är och vilken servis de kommer från?
De har inga skavanker förutom de man kan vänta sig av gammalt såpass gammalt porslin. De kostade 10 kronor styck med fat, jag räknar det som veckans fynd, så fina som de är!
Är det ett bra köp?
Jag skulle vilja ha hjälp, då jag inte vet mycket om svensk porslin, med hur gamla de är och vilken servis de kommer från?
De har inga skavanker förutom de man kan vänta sig av gammalt såpass gammalt porslin. De kostade 10 kronor styck med fat, jag räknar det som veckans fynd, så fina som de är!
Är det ett bra köp?
Comment