Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stig Lindberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Stig Lindberg

Hejsan ! Någon som vet något om denna Kaffefat som skall vara en Stig Lindberg. Och eventuellt värde på denna. Tackar på förhand
    Bifogade filer

Snygg kopp, men det är inte Stig Linberg.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Vem ??

Vem är det som har gjort denna då ? Någon som vet ? Vi har inte sett någon liknande och de säger att den är sign Stig Lindberg

Comment

Är den märkt på något sätt?
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Har

Har inte sett den än ! Men de som säljer den säger att den är sign Stig Lindberg. Skall kolla den på Onsdag. Får återkomma då med ett kort då

Comment

Jag skulle säga så här: Det är en Rörstrandskopp som heter "Kino", modellen på koppen används till många olika dekorer vad jag har sett i alla fall. Jag har sett likadana fat till denna förut, Tv-fat alltså, fast i svart eller rött.

Rörstrand = inte Stig Lindberg (för han jobbade på Gustavsberg)
            Bifogade filer
            http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Tackar

Ja vi bugar och tackar för dessa svar ! Bra att veta ...

Comment

Jag har ett sådant fat (utan kopp) och undrar om någon vet vem som är formgivare till det. Har själva fatet något namn? Under mitt står det bara "Rörstrand 582". Hade också varit intressant att veta under hur lång tid det tillverkades.

Comment

Du vet förmodligen redan att ditt fat är tillverkat 1958 under andra halvåret.

Comment

Jodå, det är jag på det klara med men eftersom man inte vet vad det står under övriga fat här i tråden, så är jag såklart nyfiken
                    Jag har försökt söka information om fatet, men vet bara att det verkar tillhöra till Kino-kopparna.

Comment

Kopp med lite större fat att lägga en smörgås eller bulle på brukade kallas "Tv-kopp". Vad själva fatet kallas vet jag inte, för det är alltid dekoren på själva koppen som räknas. TV-kopp Kino blir alltså rätt här. Fatet kanske kan kallas "fat till TV-kopp"?

Comment

Har för mig att när man köpte kopp och fat i detta set var koppen helvit......

Comment

Ja, jag såg en annons på Tradera för ett tag sedan och då var tillhörande kopp vit.

Påminner inte dekoren på fatet lite om California? Tänker på den här vasen: http://www.skolhuset.se/Keramik/Pics...031_resize.JPG.

Comment

Working...
                          X