Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ett loppisfynd av Marianne Westman

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Ett loppisfynd av Marianne Westman

Hej!

Helt nyfrälst och bara i början av porslinsamlarträsket har jag en fråga bland tusen andra.
    Köpte denna mycket snygga tekopp på Erikshjälpen häromdagen. Den är i nästan nyskick. Någon som vet något om den? När den tillverkades? Vad den heter? Och vad betyder lilla märket som ser ut som en sol under signaturen?

Ps!Är lika ny på forumet här och vet inte om allt funkar tekniskt med bild och text. Men jag håller en tumme för att jag inte gör bort mig helt/ds
    Bifogade filer
    Det är aldrig försent att ge upp!

Solen är Marianne Westmans symbol.
    Vet inte vad din kopp heter, men MW gjorde flera snarlika föremål i olika färgställningar. Vet inte om alla hade namn.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

45 kronor gav jag för koppen. Är det ett fynd?

Comment

det är ett fynd om det har skänkt dej glädje,sporrat din entusiasm och eggat ditt sinne...vad är pengar i jämförelse med det....
        livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Fireflites! DET är helt sant....Jag fick så mycket annat också. Bland annat påminnelsen om hur kul det är med just gamla grejor som ögat kan njuta av......OCH så hittade jag detta trevliga forum med så mycket kunskap att lära sig av...

Comment

Jag har två likadana koppar med fat som jag fick på köpet när jag ropade in en annan Me sak på auktion.
            Jag har forskat lite i dessa och jag tror att det kan vara från serien ala carte. Det finns en likadan kopp som det står mors kopp eller ngt liknande på.
            Jag älskar mina koppar och skulle gärna ha fler.
            Jag tycker att du gjorde ett fynd!

Comment

smörbytta

jag har smörbyttan i samma serie, men hittade inte namnet på mönstret.
              Vet någon om smörbyttan hade lock?
              jag har ett lock i trä som troligtvis kom till senare för den passar inte perfekt

Comment

Jag har också smörbyttan och har funderat massor på om de är samma serie. Är ju exakt lika till dekoren. Har nu sett en burk med äpplemos också
                Alla smörburkar jag har sett inkl min egen har teak lock så jag tror att det skall vara det.
                Många av mina burkar passar inte exakt med locket. Jag tror snarare att det är så att trä är ett levande material och kan komma att förändra sig med åren.

Comment

Working...
                X