Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanna från rörstrand???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kanna från rörstrand???

hej hej...

Jag skulle behöva någon som kan rörstrands saker och deras ungefärliga värde.. Jag var på loppis idag och hittade en kanna från rörstrand.. Den är vit med blå och guld dekor och på handtaget satt det en lapp... Det stod att den bara fanns i ett fåtal exemplar och att hon som målat den hette Lynd.. Den var gjord för sparbanken.. Den var totalt fel fri.. Någon som vet värdet på en sådan?? Och vad den kan heta?? Kan skaffa bild om det skulle behövas...

Tacksam för all info jag kan få...
    Last edited by Devon82; 2008-07-19, 15:33.

Kan det ha varit Jackie Lynd som stod för dekoren?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Jag vet faktiskt inte... Men jag ska kolla mer exakt tills i morgon....

Comment

Här är kannan jag pratade om..
        Såg nu att texten på "lappen" inte syns så bra..

Anno1865 var tillbringaren ett av de mest använda bruksföremålen i högre ståndshem här i sverige.

Rörstrands Porslinsfabrik i Lidköping har tillsammans med designern Jacqueline Lynd - för vår räkning - skapat denna vackra tidtypiska tillbringare i en mycket begränsad upplaga.

Du som är anställd i Skaraborgsbanken får den dels som en annorlunda avspark inför framtiden och dels som en påminnelse om att skaraborgs enskilda bank grundades år 1865.

låt oss lägga det gamla bakom oss, och tillsammans gå vidare och göra Skaraborgsbanken till GOTA BANK:s mest framgångsrika regionbank.

Skövde i juni 1990
        Björn Rosén

I botten på kannan står det rörstrand och skaraborgsbanken...
        Finns det fler delar av denna serie är jag intresserad av oxå??
        Last edited by Devon82; 2008-07-19, 16:02.

Comment

Nån som vet nåt mer om denna kanna??

Comment

Working...
          X