Som dokumentation kommer här en väggplatta från Höganäs och med YB:s signatur.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Yngve Blixt
Collapse
X
-
Tömning av föräldrahem!
Sånt är livet! Nu är det dags att tömma föräldrahemmet i Ängelholm. Ett stort arbete väntar. En hel del Blixt-keramik finns det (och tenn från Ola i Vejbystrand om någon råkar veta något om det..).
Då är frågan: Hur gör man nu? En värderingsman från Helsingborgs auktionsverk kommer på tisdag 110906. Finns det specialställen som lämpar sig bättre för just Blixt-keramiken? Råd mottages tacksamt!
Jag behöver kanske inte påpeka att proveniensen står som spön i backen och att allt har haft bara en ägare!
Dessutom finns det en komplett samling av 12 (eller något i den stilen) originaljulgåvor från Hjelm. Sammanlagt gjordes 10 serier men det finns en del förslag som aldrig mångfaldigades.Last edited by BenkeB; 2011-08-30, 17:11.
Comment
-
Jag tror att du kan lägga det hela i auktionsverkets händer. De hanterar Blixt vid varje auktion och jag tror nog att det är här i trakterna man får bäst betalt. Mycket av Blixt är svårsålt, exempelvis Hjelm-produkterna så hoppas inte på för mycket. Annat som är riktigt bra och unikt går för höga priser på kvalitetsauktioner/keramikauktioner. Du kan kolla på verkets hemsida, de har gamla auktionsresultat som kan ge dig en uppfattning.
MVHwww.starkeld.com
Comment
Comment