Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ljusstakar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ljusstakar

Hej på experter!

Jag köpte dessa två ljusstakar på loppis och undrar om någon vet ålder på dem? Har sökt på Google och bara hittat väldigt gamla upphovsmän med signaturen N&N, kan de vara så gamla?
    Så gnugga geniknölarna nu och berätta allt för mig om dessa stakar Click image for larger version

Name:	2014-02-10 13.09.15 (487x640).jpg
Views:	1
Size:	25,0 KB
ID:	660631Click image for larger version

Name:	2014-02-10 13.06.47 (361x640).jpg
Views:	1
Size:	18,3 KB
ID:	660632

Jag vet inte riktigt vad just du menar med gamla. Allting är ju relativt, till exempel så är det som är gammalt för min dotter inte alltid gammalt för mig...

Men detta måste väl vara "Nyman & Nyman". Det finns en tidigare tråd här på PES om dem.

Comment

Jag menade med gamla att jag tycker att utseendemässigt ser de ut att vara väldigt nya, dvs 2000-talet, och eftersom de tydligen är gjorda långt innan är de alltså "gamla". Eller äldre än vad jag trodde kanske är mera korrekt uttryckt.

Comment

Jo, jag håller nog med dig, jag hade också snarare gissat på 2000-tal än 1940-tal. Men jag gissar att vi gissar fel. Du får nog fler svar här, då får vi veta.

Comment

hugo2 har helt rätt med Nyman & Nyman.
          Många föremål från 1930-talets början är tidlösa, känns alltid moderna.

Comment

1930-talets mitt. Dom är glaserade med den då populära tyska ausscheidungsglasyren som även användes på många av Andersson&Johansssons modeller vid den tiden.

Comment

Imponeras av er kunskap och tackar så mycket för hjälpen. Då kan jag se det som en hygglig investering av en femma då

Comment

Working...
              X