Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Minikruka från Höganäs.
Collapse
X
-
Enkelt..
Jag samlar inte på Höganäs och mina kunskaper gällande Höganässtämplar är dåligt. Om man bara utgår ifrån din bifogade stämpellist tycker jag att min påminner mest om den översta. "Höganäs" omfamnar ringen till 180grader. Hur hamnar du då på 1950-talet? Misstänker att det finns fler varianter på stämplar..
Comment
-
Under den Du menar finns INTE ördet HÖGANÄS, det kommer först med nästa stämpel, alltså från ca 1920.Ursprungligen postat av Neapel Visa inläggJag samlar inte på Höganäs och mina kunskaper gällande Höganässtämplar är dåligt. Om man bara utgår ifrån din bifogade stämpellist tycker jag att min påminner mest om den översta. "Höganäs" omfamnar ringen till 180grader. Hur hamnar du då på 1950-talet? Misstänker att det finns fler varianter på stämplar..
Comment
-
Ja är det den då är Du i högsta grad att gratulera. Den är ytterst ovanlig och finns inte
på något enda föremål här på PES vad jag kan erinra mig. Stämpeln användes under extremt
kort period, inte ens ett år. Försök blöt lite på stämpeln med fingret och
ta en ny bild så får vi försöka tolka den.
Comment
-
Såja, prylsnubben, nu lugnar vi ner oss ett halvt hekto, medelst gemensam sjötur.
Till mig säger blomkrukans form och färgvalörer att den är från 1925-1930 ungefär, och stämpeln är mycket riktigt Andersson & Johanssons.
Det är ingen bra, eller rättare sagt, ingen verklighetstrogen stämpel som återges i förteckningen.
Hade blomlrukan stämplats ordentligt, skulle den se ut som nedan (fast utan glasyr).
Comment
-
Ursprungligen postat av Gideon Visa inläggSåja, prylsnubben, nu lugnar vi ner oss ett halvt hekto, medelst gemensam sjötur.
Till mig säger blomkrukans form och färgvalörer att den är från 1925-1930 ungefär, och stämpeln är mycket riktigt Andersson & Johanssons.
Det är ingen bra, eller rättare sagt, ingen verklighetstrogen stämpel som återges i förteckningen.
Hade blomlrukan stämplats ordentligt, skulle den se ut som nedan (fast utan glasyr).
[ATTACH]127142[/ATTACH]
Blomlrukerna stämplades tyvärr aldrig ordentligt, fniss, fniss..........
Comment
Comment