Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höganäs? [ID: Höganäs]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Höganäs? [ID: Höganäs]

Hej!!

Har en vad jag tror är ett höganäskrus. Har hittat detta krus i ett gammalt hus från slutet av 1700-talet. Kruset behöver ju naturligtvis inte vara så gammalt. Jag kan se mycket svagt i botten att det står höganäs. Är det någon som vet något om den? Är den något värd etc? MVH Anette
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-02-23, 21:27.

Som Du säger, det behlver inte vara 1700-tal.
    Ser ut att vara i grov chamottelera och då är det kanske A&J i ring med Höganäs i halvbåge undertill?
    Fota stämpeln, även om den bara syns svagt. Det är utseendet på den som underlättar bestämningen.

Comment

Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
      Som Du säger, det behlver inte vara 1700-tal.
      Ser ut att vara i grov chamottelera och då är det kanske A&J i ring med Höganäs i halvbåge undertill?
      Fota stämpeln, även om den bara syns svagt. Det är utseendet på den som underlättar bestämningen.
      Hej och tack för svaret. Har försökt att fotat stämpeln. Men det var svårt att få den bra. //Anette
      Bifogade filer

Comment

Kan man skymta ett R över något där det kan stå HÖGANÄS? Skulle kunna vara drejare Jacob Roslund. Den andra delen av stämplarna var om möjligt ännu svårare att se. Kanske ett mått, och jag ser mig skymta ett F, kanske? Det vore intressant med bättre foton. Prova i dagsljus, med lite släpljus, det brukar bli bäst.

Comment

Working...
        X