Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Polka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Polka

Hejsan
    Undrar om någon vet något om detta fat/assiet?
    Har två stycken och undrar nu om det är en del av en servis eller finns det andra delar i denna serie? Vem har har gjort den?
    Har för mig att jag sett en vas för väldigt länge sedan, men det är ju just detta, det var för länge sen och vet inte om jag kommer ihåg rätt!
    Har sökt ett tag nu och hittar inte mycket!
    Bifogade filer

Ser ut som en tidig Stig Lindberg.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Det är det också... Petter Eklund har i ett annat foum bekräftat alla våra misstankar...

Comment

Tack för snabba svar, Ballonggreven och Peter S
        Vet ni om finns något mer, med detta motiv och den härliga gröna färgen?
        Om det är någon idé att söka efter fler delar?

Hittar inte något med Polka i något av de forum jag känner till
        Ungefär ålder?

Comment

Små prydnadssaker (vaser, skålar mm). De finns i ungefär samma föremål som "Juni", men inte alls lika många olika.

Comment

Polka bör vara tillkommen på 1940-talet, eller vad tror Peter S?
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

Comment

Ja, det tror jag. LIte naiv och fajansartad sådär som hans första servisdekorer...

Comment

Vas, signerad "Gustavsberg Polka"

Hej, jag har en vas som ser ut ungefär som Din, undrar också vem som har gjort den?

Ursprungligen postat av LiB Visa inlägg
                Hejsan
                Undrar om någon vet något om detta fat/assiet?
                Har två stycken och undrar nu om det är en del av en servis eller finns det andra delar i denna serie? Vem har har gjort den?
                Har för mig att jag sett en vas för väldigt länge sedan, men det är ju just detta, det var för länge sen och vet inte om jag kommer ihåg rätt!
                Har sökt ett tag nu och hittar inte mycket!

Comment

Working...
                X