Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bilder på min pulla!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Bilder på min pulla!!

Ja som sagt,, här ett par tre bilder på min nyinförskaffade pulla!! Kan tänka mig en del besök på denna tråd.
    Men ack så många besvikna!!

Mitt i fotringen är det som en rektangulär upphöjning med texten GUSTAVSBERG
    ORIGINAL.
    Finns det ngn som vet ålder på denna fina ägghöna? Har letat en massa på nätet och i böcker men denna stämpel står ej att finna!
    Tacksam för hjälp och tips!!!

Dykar`n
    Bifogade filer
    Glada mäniskor blir vackra, vackra mäniskor som är glada blir skitsnygga!!

Jag har inte heller sett den här stämpeln förr, men det är den gamla stavningen iallafall. Tyvärr vet jag inte när de bytte stavning.

Comment

Här tar man saker för givet!!!

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
      Jag har inte heller sett den här stämpeln förr, men det är den gamla stavningen iallafall. Tyvärr vet jag inte när de bytte stavning.
      Så sant Peter... Jag har inte tänkt på att det stavas med F i denna stämpel . Tack för upplysningen!! Kanske litet närmare en lösning nu!!

Comment

Enligt min stämpelbok så är det ca 1917-1925. Då stämplades tydligen mycket porslin Gustafsberg Original som syftade på porslinsmassans sammansättning. Kan ha fel. Jag lade in fler bilder på din förra tråd http://www.precisensan.com/antikforu...ht=%E4ggh%F6na
        Last edited by Samlartrollet; 2008-03-17, 07:45.
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Dykar`n

Den ser otroligt fin ut, Grattulerar till "pullan".
          I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
            Dykar`n

Den ser otroligt fin ut, Grattulerar till "pullan".
            Tack Maria!! Jag är väldigt nöjd med den. Ett så kallat loppisfynd!!

Comment

Working...
            X