Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem är designer till dessa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem är designer till dessa?

Salt och peppar Gustavsberg, vem kan vara designern?
    Bifogade filer
    Last edited by jonna; 2008-03-08, 13:52.
    **Note to self: You can't buy things every singel day.**

Jag tycker att den högra liknar Stig Lindbergs "Present", men det ska då vara brun glasyr. Just dessa har jag inte sett förut.

Comment

Jag hade oxå Stig Lindberg i tankarna, ska googla runt lite och se om jag hittar ngt på "present"

Comment

Här är som sagt den högra, men den vänstra är fortfarande ett mysterium...

Comment

Ja ett mysterium... Den högra ser ju likadan ut och det står ett P på. Men det står inte ens ett S för salt på den vänstra. Hmm..kan det vara någon som satt dit Gustavsbergpluppen i efterhand på den vänstra? Tycker iofs att det verkar lite långsökt då är likadana i form, material och glasyr.

Comment

Nej, det kan vara någon slags förstadium. Det är ju inte helt ovaligt med produktutveckling... Tror att de på din bild hör ihop.

Comment

Om det är ett förstadium, kan det då innebära att mina bara finns i en liten upplaga och hur kommer det sig att dom ens har blivit släppta på marknaden så att säga? Jag menar var det vanligt att det gjordes "prov" som gick ut på marknaden som sedan utvecklades och släpptes i större partier?

Comment

Nej, det kan ha varit ett helt normalt utsläpp. Sedan kan man ha känt behov av att ändra av någon anledning. Tillverkarna är ju helt beroende av försäljningssiffror och det som inte säljer så bra försöker man ju förändra.

Comment

Working...
                X