Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konsum servis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Konsum servis

Loppis runda igen... Hittade dom här fina små tallrikarna. Men kan inte få fram något om dom.
    Är det någon som vet vem som ligger bakom dekoren och vilket årtal dom kan tänkas vara tillverkade?
    Bifogade filer
    **Note to self: You can't buy things every singel day.**

Det finns ett nr under på en av tallrikarna, nummret är 147 om det kan vara till ngn hjälp?

Comment

Det finns så många anonyma dekorer med endast nummerbeteckning. Då ingen av "porslinsnördarna" har svarat så förblir nog den anonym men beställd av Konsum.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag har kaffekoppar med snarlik dekor restaurangmodell men jag gillar verkligen både modell och dekor i sin enkelhet

Min är ju VDN-stämplad, vilket Gustavsberg började med i slutet av 60-talet, jonnas är inte det så den är väl då äldre. Lite synd att din stämpel är så suddig.....men jag är inte hundra på att det skulle hjälpa med skarpare bild.

Min heter ju "100 Blå" men jag är säker på att man återanvänt din gamla dekor med nytt namn.
        Du skriver "små tallrikar...", är det assietter? Vad är det för mått på dem?
        Bifogade filer
        Last edited by Liljerik; 2008-08-27, 09:51.

Comment

jonnas servis bör väl i så fall vara gjord för Konsumbarerna.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Dekor 100 är en typisk restaurangdekor, och porslinet är en typisk restaurangmodell (förstärkta öron och ytterkanter).

Comment

Faten är 17 cm i diameter, här kommer en bättre stämpel. Vem kan tänkas stå för dekoren tror ni?
              Bifogade filer

Comment

Det var fina koppar förresten. Dom ser ju definivt ut att ha samma dekor.

Comment

Working...
                X