Hej har ett Stig Lindberg fat som jag undrar hur mkt det är värt?? Har intressanter men vet inte hur mkt jag ska ta? Jag har också ett bord "blå fiskar"signerat av Stig Lindberg som jag ska sälja, undrar hur mkt jag kan få för det? Hoppas jag kan få hjälp!!!! MVH Helene
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stig Lindberg bord och fat
Collapse
X
-
Fatet ligger väl på 1600-2000 om det är så stort som det ser ut.
BORDET! Jisses!! Jag är spekulant!
Har sett ett par säljas på auktion. Konstigt nog gick inte dessa särskilt högt (runt 6000) om man jämför med fajanserna(som ditt fat). Någon som sett nyliga noteringar?"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
-
Här är ett bord från Auktionshuset Metropol i Stockholm.
Stig Lindberg (1916-1982) för Gustavsberg, 1959, ljus träställning med emaljskiva modell Karneval, svart dekor mot röd botten, mått: 135 x 47, 5 x 50 cm, signerat i emaljen:Stig L, märkt:14.11.1959 579-14 (?) (modellnummer), metallplatta:Triva NK.s VERKSTÄDER NYKÖPING MADE IN SWEDEN NK. Stig Lindberg, svensk formgivare och målare född 1916, död 1982. Stig Lindberg var bland annat verksam som konstnärlig ledare på Gustavsberg 1949-1957 och 1972-1980. Såldes för 7.000 kr på auktionen den 20 mars 2006
7000 kr. Stämmer med min prisuppgift då de ligger cirka två år tillbaka i tiden."Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
Jag bara undrar om jag är ute och "cyklar " vad det gäller priserna, det va ett tag sen jag såg auktionen på Tradera och då var det inte aktuellt för mig att sälja bordet. Men nu tror jag att det är läge. Jag har haft en som vill köpa fatet men gett mig "skam bud" ,så jag blev så osäker på va de egentligen e värda och vad för pris som är rimligt att ta. Man vill juinte bli lurad.
Comment
-
Personligen (och det gäller nog fler än mig) så lägger jag inte bud förrän reservationspriset är uppnått. Jag har gjort det en gång och gör aldrig om det. Det var otroligt frustrerande att vara högst och ändå inte få köpa. Ett högt pris eller ett högt reservationspris skrämmer nog bort ett antal personer som egentligen är beredda att kunna lägga den summan "i ärlig konkurrens" (väl medvetna om att någon annan var villig att betala nästan lika mycket).
Om man vill vara mån om sitt Tradera-alias så luftar man inte sina saker där.
Comment
Comment