Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lisa Larsson - "Lejon"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lisa Larsson - "Lejon"

    Jag är novis vad gäller Lisa Larssons figurer. Det enda jag vet att jag känner igen några av hennes djur.
    Har googlat och googlat men kommer ingen vart.
    Har många frågor så jag tar några här.
    - Kan det här lejonet vara av en väldigt tidig produktion då det inte finns några stämplar förutom något litet under tassen? Så gott som omöjligt att läsa vad det står. Tog en närbild, se sista bilden.
    - Finns det falska Lisa Larsson djur?
    - Finns det någon sida med hennes hela produktion, dvs bilder, stämplar, årtal, etc?

    ...och det klassiska - Värdet?

  • #2
    Märkningen är otydlig, visst. Men jag tycker att man kan skönja (L)ISA L. Under detta kommer EDE (SWEDEN), med lite god vilja. *Skulle kunna vara GUS (Gustavsberg) med samma goda vilja, förresten. Det skulle stämma bättre med de märkningar som jag kan hitta.

    Här är en bra presentation av Lisa Larsons verk, tycker jag:


    Här kan man få en uppfattning om prisläget på lejonen och dessutom se olika märkningar av objekten. Storleken har viss betydelse för priset:
    Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.


    *Tillägger detta den 21/12​
    Last edited by Eskil; 2023-12-21, 10:01.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg
      Märkningen är otydlig, visst. Men jag tycker att man kan skönja (L)ISA L. Under detta kommer EDE (SWEDEN), med lite god vilja. *Skulle kunna vara GUS (Gustavsberg) med samma goda vilja, förresten. Det skulle stämma bättre med de märkningar som jag kan hitta.

      Här är en bra presentation av Lisa Larsons verk, tycker jag:


      Här kan man få en uppfattning om prisläget på lejonen och dessutom se olika märkningar av objekten. Storleken har viss betydelse för priset:
      Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.


      *Tillägger detta den 21/12​
      Tack så jättemycket för ditt svar. Det är en djungel med Lisa Larsons alster.
      Lägger troligtvis ut lejonet på Tradera men svårt för mig som "amatör" hur jag ska beskriva lejonet.

      Comment

      Working...
      X