Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Djup tallrik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Djup tallrik

Den här hittar jag inget alls om i mina böcker.
    Djupstämplad AL och guldtryck Gustafsberg.
    Bifogade filer

Hmmm....de här är inte så lätta Kecke Men av vad jag sett tidigare så utropar man 1910-tal och nummerdekor!
    Nu finns ju nya Gustavsbergs-boken den har ett kapitel om nummerdekorer som jag inte läst än. Jo nu tittade jag förståss, letade efter modell AL och med purpur o guld, skulle kunna vara de här:

2088
    AL. 1908 även W. efter 1909 endast W; >äkta<; purpur, turkos, blått, ryskt grön och Sévres-grön med koboltblå band med glansguldrand; 1905-1916 (1918)

Inte helt självklart hur man ska tolka det
    Men det kanske finns fler som kan passa.
    Trevlig tallrik, tittade bland mina och där fanns inte denna med jo, kanske i boa,har inte tittat där än....

Comment

Tack, tack.
      Trodde inte att den var så pass gammal
      Då lägger jag väl den också på högen. Skall det vara både en djup och en flat?

Comment

Egentligen räcker det bra med en flat....men det är väl synd om du som ickeporslinssamlare ska bli sittande med en udda djup?
        Låter den här diskussionen konstig för en del? Vi byter grejer "rostig spik mot......"

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
          Egentligen räcker det bra med en flat....men det är väl synd om du som ickeporslinssamlare ska bli sittande med en udda djup?
          Låter den här diskussionen konstig för en del? Vi byter grejer "rostig spik mot......"
          .....en cykelpump"

Ville bara hjälpa till lite.
          --eller hur det nu va.

Comment

Working...
          X