Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yokohama

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Yokohama

Väldigt trevliga servisdelar, samtliga tre med olika bilder. Är egentligen inte så intresserad av äldre porslin men är lite nyfiken ändå på hur många olika dekorer det finns på hela serien. Ngn som vet och kanske oxå har bilder!
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Jag gillar dina Yokohama verkar vara i fint skick. Har själv bara en som är missfärgad
    Yokohama gjordes 1887-1901, tryckt dekor i grönt eller grå och även grönt med guld och blå med guld.
    Det står i "Serviser från Gustavsberg" att Yokohama var ett servismönster som innehöll en mängd olika, fritt kombinerade dekorelement. De visar också bild på ett avdrag av en tryckplåt, en massa olika "japanska dekorelement".
    Man klippte alltså ut ur pappret lite vad man ville ha med på tallriken det var väl därför de blev så olika.
    Min tallrik har ett monogram också.....så kunden fick väl också vara med och komponera

Som sagt, gillar dina tallrikar Äjth....de skulle göra bra sig hemma hos mig

Comment

Jo charmen ligger mkt i variationsrikedomen samt det japanska och organiska.
      De har varit hemma så länge nu och skulle behöva röra på sig. Sänd ett mail Liljerik.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
      X