Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

LA? Ribb? Vad är detta? [ID:LA Sträng]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• LA? Ribb? Vad är detta? [ID:LA Sträng]

Kolla dessa talrikar och assietter.
    Godset är LA och dekoren är det bruna och de svarta strecken från Spisa Ribb.
    Vad är detta för bastard?
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Jag har inte sett de här förut. Undrar om de finns med i dekorlistan? Jag tycker även att det finns ett drag av Grill (Breger) över dem. Kul att se!

Comment

Om du inte sett dem tidigare lär det bli ett litet helvete att komplettera.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Har inte heller sett dem. Eftersom du inte kommer att kunna komplettera dem så kan du likagärna lägga undan en styck till mig

Visst har det väl skrivits om att Lindberg skulle ha snott idéen Ribb, råkat ha sönder det ursprungliga förslaget och åkt hem och komponerat en snarlik som han sedan kallade för sin

Visar en dekor "Servett" på LA-modell, går nog heller inte att komplettera?
        Finns det fler dekorer i stugorna?
        Last edited by Liljerik; 2008-05-05, 15:49.

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
          Om du inte sett dem tidigare lär det bli ett litet helvete att komplettera.
          Det kan man nog sluta sig till. Men du behöver väl inte ha "komplett"? Det går ju att ha Elips till också. Finns i brunt och svart... (Det står Elips i botten, men Ellips i boken).

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
            Visar en dekor "Servett" på LA-modell, går nog heller inte att komplettera?
            Finns det fler dekorer i stugorna?
            Den här var också ny för mig!

Comment

Ok, tänkte att jag kan väl ändå kolla om Servett skulle finnas med i boken....det gjorde den
              Servett, 1957, flint, LA, målad, svart o röd, Bibi Breger.

Comment

ännu ett nr å en dekor

I min "stuga" finns den här dekoren! Heter nr 37. Inköpt av min farmor i början av 60-talet. Nu har jag ju sex stycken av dem så jag får väl vara nöjd, men det hade varit kul å veta om det fanns (finns?) assietter eller flata tallrikar utöver dessa djupa. Någon som vet?
                Bifogade filer
                [SIGPIC]

Comment

Milda makter vad snygg!!!
                  Konfucius

Comment

Står det 37 likadant som på Ballonggrevens bilder? Jag tror inte det är dekornummer, tyvärr. Däremot har jag ingen aning om vad det kan vara...

Comment

Välkommen tillbaka Peter!
                      Konfucius

Comment

Tackar, tackar!

Comment

ja, men visst är den snygg. farmor har bra smak!

Och, ja, efter jag postat inlägget såg jag oxå att de hade samma nummer?! Samma form har de ju, men inte samma dekor precis.
                          [SIGPIC]

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
                            Kolla dessa talrikar och assietter.
                            Godset är LA och dekoren är det bruna och de svarta strecken från Spisa Ribb.
                            Vad är detta för bastard?
                            Ursprungligen postat av malla Visa inlägg
                            I min "stuga" finns den här dekoren! Heter nr 37. Inköpt av min farmor i början av 60-talet. Nu har jag ju sex stycken av dem så jag får väl vara nöjd, men det hade varit kul å veta om det fanns (finns?) assietter eller flata tallrikar utöver dessa djupa. Någon som vet?
                            Jag vidarebefordrade dessa frågor (och några andra) till Margareta Hennix. Här är svaret:
                            "RIBB, har även sett denna dekor måste vara
                            special. Inte alls omöjligt att han snott dekoren.
                            NR 37 har jag också sett,måste vara något prov
                            då den är handmålad.
                            hälsningar Margareta."
                            Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
                              Har inte heller sett dem. Eftersom du inte kommer att kunna komplettera dem så kan du likagärna lägga undan en styck till mig
                              Liljerik: tallrikarna är avyttrade, alla utom en! Av någon anledning blev en kvar. Det står ditt namn på den om du fortfarande är intresserad.
                              Konfucius

Comment

Working...
                              X