Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

wexiö tallrik

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: wexiö tallrik

Har wexiötallrik .Stämpel endast wexiö.sen hittar jag något hanskrivet ingraverat svårt att tyda .Kanske någon här kan se. Finns tydligen olika stämplar samma form gustavsberg På stämpeln eller så stårdet bara wexiö.Vilken är äldst.?
    Bifogade filer

Hej.
    Som sagt. Det är Gustavsberg. Din tallrik ser ut att vara från 1907. Dekoren wexio tillverkas 1887 till 1939. Och är designad av Arvid Ekberg.

Mvh MrTompa

Comment

Vete fågrlarna...?

Hallå G:son,
      Kan inte mycket om G:berg, är uppvuxen på fel sida sundet. Din tallrik är nog ganska vanlig, oftast i grönt. Men det finns två versioner, en med en pippi och en annan med två dito. Hur många fåglar har din dekor? Bifogar den vanligaste...so long..
      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Kan inte mycket om G:berg, är uppvuxen på fel sida sundet. Din tallrik är nog ganska vanlig, oftast i grönt. Men det finns två versioner, en med en pippi och en annan med två dito. Hur många fåglar har din dekor? Bifogar den vanligaste...so long..
        Tack för svaret . Min har en fågel.ovanstående skribent visste en del.

Comment

Ursprungligen postat av MrTompa Visa inlägg
          Hej.
          Som sagt. Det är Gustavsberg. Din tallrik ser ut att vara från 1907. Dekoren wexio tillverkas 1887 till 1939. Och är designad av Arvid Ekberg.

Mvh MrTompa
          Tack så mycket för svaret.
          Mvh Göran

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Mina tallrikar har en .Tack för svaret mvh Göran

Comment

Working...
            X