Har wexiötallrik .Stämpel endast wexiö.sen hittar jag något hanskrivet ingraverat svårt att tyda .Kanske någon här kan se. Finns tydligen olika stämplar samma form gustavsberg På stämpeln eller så stårdet bara wexiö.Vilken är äldst.?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
wexiö tallrik
Collapse
X
-
Tack för svaret . Min har en fågel.ovanstående skribent visste en del.Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå G:son,
Kan inte mycket om G:berg, är uppvuxen på fel sida sundet. Din tallrik är nog ganska vanlig, oftast i grönt. Men det finns två versioner, en med en pippi och en annan med två dito. Hur många fåglar har din dekor? Bifogar den vanligaste...so long..
Comment
-
Tack så mycket för svaret.Ursprungligen postat av MrTompa Visa inläggHej.
Som sagt. Det är Gustavsberg. Din tallrik ser ut att vara från 1907. Dekoren wexio tillverkas 1887 till 1939. Och är designad av Arvid Ekberg.
Mvh MrTompa
Mvh Göran
Comment
-
Mina tallrikar har en .Tack för svaret mvh GöranUrsprungligen postat av Kim von Platen Visa inläggHallå G:son,
Kan inte mycket om G:berg, är uppvuxen på fel sida sundet. Din tallrik är nog ganska vanlig, oftast i grönt. Men det finns två versioner, en med en pippi och en annan med två dito. Hur många fåglar har din dekor? Bifogar den vanligaste...so long..
Comment
Comment