Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äggskulptur Lisa L. 70-tal Gustafsberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Äggskulptur Lisa L. 70-tal Gustafsberg

Har en fin Äggskulptur av Lisa Larsson Ägget tillverkades i Lisa Larssons ateljé i Gustavsberg i mycket liten upplaga, under senare hälften av 70-talet. Materialet är Stengods, högbränd lera och mönstret är Chromo-tryck, en slags tryckt dekor som överförs och sedan glaseras. Ägget är i perfekt skick och etiketten finns kvar undertill. Måttet är 16,5 x 11 cm. Har sett lite mindre ägg som gått på auktion för mellan 2400-6500 kronor. Kom över det här ägget av en ren slump när jag besökte en Second Hand-butik och jag fick betala 300 ! kronor :-) för det.
    Click image for larger version

Name:	ÄggSkLisaL1.jpg
Views:	1
Size:	134,9 KB
ID:	679474Click image for larger version

Name:	ÄggSkLisaL4.jpg
Views:	1
Size:	89,4 KB
ID:	679475

Vad är det du undrar om?
    Last edited by e_v_a; 2017-02-16, 21:46.

Comment

Ursprungligen postat av frejorsting Visa inlägg
      Har en fin Äggskulptur av Lisa Larsson Ägget tillverkades i Lisa Larssons ateljé i Gustavsberg i mycket liten upplaga, under senare hälften av 70-talet. Materialet är Stengods, högbränd lera och mönstret är Chromo-tryck, en slags tryckt dekor som överförs och sedan glaseras. Ägget är i perfekt skick och etiketten finns kvar undertill. Måttet är 16,5 x 11 cm. Har sett lite mindre ägg som gått på auktion för mellan 2400-6500 kronor. Kom över det här ägget av en ren slump när jag besökte en Second Hand-butik och jag fick betala 300 ! kronor :-) för det.
      [ATTACH]161348[/ATTACH][ATTACH]161349[/ATTACH]
      Tack för att du ger ny information och sprider ny kunskap om det Lisa Larson gjort. Jag kan inte se att det skrivits om några ägg av Lisa L tidigare!

Comment

Grattis till ditt fynd.

Last edited by e_v_a; 2017-02-17, 00:41.

Comment

Hej frejorsting

Tack för intressant föremål och bilder.
          Det är bra att ha med sig minnesbilder
          på sommarens uteloppisar.

Hälsar
          Staffan

Comment

Working...
          X