Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lisa L - Spargris

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lisa L - Spargris

Hej!
    Jag har en spargris som är väldigt lik en adventsljusstake som Lisa Larson gjort. Det finns ingen stämpel på den. Är det nån som vet nåt mer om den?

Hej pjoski.
    Jag har väldigt svårt att föreställa mej en spargris som är lik en adventsljusstake.
    En bild kanske skingrar dimman.

Comment

Det finns ingen spargris med samma utseende i boken iallafall. Visst kan du ha hittat en unik sak, men risken att det är något annat är mycket stor. En bild underlättar, som sagt.

Comment

För att lägga upp bilder måste man väl ha en hemsida? Jag skulle kunna ta nån bild med min mobilkamera. Fast den är inget vidare, jag varnar...
        Jag menar alltså den adventsgris som heter Matilda. Har hört att det förutom ljusstaken även ska finnas små grisljusstakar och en spargris. Har dock aldrig sett nån bild på den. Undrar om det kan vara den spargrisen jag har liksom.
        Jag skulle eventuellt kunna skicka bild till nån av er via mail.

Comment

Du kan lägga upp bilder direkt här på forumet!
          När du skriver ett inlägg så går du bara lite längre ner på sidan till "Hantera bifogade filer". Följ instruktionerna. Lätt som en plätt!
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Jaha, jag kollade på "infoga bild". Här är några bilder tagna med min mobilkamera. Jag vet att den inte är bra, men såhär ser grisen ut i alla fall.

Click image for larger version

Name:	Bild(20).jpg
Views:	1
Size:	16,5 KB
ID:	447769

Name:	Bild(17).jpg
Size:	13,7 KB
ID:	447770

Name:	Bild(10).jpg
Size:	14,5 KB
ID:	447771

Name:	Bild(19).jpg
Size:	16,5 KB
ID:	447772

Comment

Spännande! Lisa L-korv-formad, Berså-öron, Westman-frukter. Jag tycker inte det känns som Lisa ändå, utan som något som gärna skulle vilja vara det. Formgivningen saknar Lisas stringens. Men hur ser den ut på den fjärde sidan. Och går det att avgöra vad det är för material?

Comment

Fantastiskt söt måste jag säga

Comment

Jag har haft en likadan gris. Den var försedd med ett hampasnöre.
                  Den var inte märkt på något sätt och var, som jag minns det, gjort i ett porslinsmaterial som kändes lätt.
                  Vi fick intryck av att det var någon billigare produktion för EPA eller liknande.
                  Men trevlig var den.
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

Comment

Jo det är väl någon slag upphängningsanordning, med två knorrar?

Comment

Working...
                    X