Hittade en liten vacker vas på loppis i veckan. Tycker tekniken och designen påminner om Berndt Friberg och Gunnar Nylunds harpälsglasyr. Dock osignerad vilket får mig att tvivla, men tänkte att det kanske är andrasortering. Vore tacksam för all hjälp jag kan få för att lyckas identifiera denna vas. 

Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Osignerad vas. Harpälsglasyr. Berndt Friberg?
Collapse
X
-
Formpressad vas?
Med tanke på att det är ett nummer intryckt i botten är vasen ej drejad, inbillar jag. Sannolikt en formpressad vas.Ursprungligen postat av Kerioth78 Visa inläggHittade en liten vacker vas på loppis i veckan. Tycker tekniken och designen påminner om Berndt Friberg och Gunnar Nylunds harpälsglasyr. Dock osignerad vilket får mig att tvivla, men tänkte att det kanske är andrasortering. Vore tacksam för all hjälp jag kan få för att lyckas identifiera denna vas. [ATTACH]156457[/ATTACH][ATTACH]156458[/ATTACH][ATTACH]156459[/ATTACH]p-son
-
-
Tack så jättemycket för era svar. Det uppskattades verkligen. Ligger mycket i det du säger, det är säkert en formpressad vas.
Vore intressant i vilket fall som helst att veta vart den är tillverkad. Men antar att det kan bli svårt med den bristfälliga märkningen. Tack för all hjälp!
Comment
Comment