Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Keramik-katt Gustavsberg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Keramik-katt Gustavsberg?

Kan det vara Gustavsberg?
    En välgjord katt utan signatur, påminner om Lisa Larsson tycker jag.
    Vikt: drygt 0,5 kg
    Höjd: 12 cm (tass-svanstipp)
    Längd: 10 cm
    Bifogade filer

Hej, jag tror att din katt är Upsala-Ekeby och Clough Dorothy produktnr 9014D gjord 1969-70. Uppgiven storlek 12cm.
    Go kisse

Comment

Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
      Hej, jag tror att din katt är Upsala-Ekeby och Clough Dorothy produktnr 9014D gjord 1969-70. Uppgiven storlek 12cm.
      Go kisse
      Tack snälla du för informationen! Nu har jag kollat upp bilder av andra katter som Dorothy Clough gjort och min katt är finast av alla.

Comment

Ursprungligen postat av kattkammaren Visa inlägg
        Tack snälla du för informationen! Nu har jag kollat upp bilder av andra katter som Dorothy Clough gjort och min katt är finast av alla.
        Hittade en bild på Lisa Larssons katt från "Lilla zoo" och visst påminner den om min katt?!
        Click image for larger version

Name:	138682418_1[1].jpg
Views:	1
Size:	17,1 KB
ID:	530456

Comment

Ursprungligen postat av kattkammaren Visa inlägg
          Hittade en bild på Lisa Larssons katt från "Lilla zoo" och visst påminner den om min katt?!
          [ATTACH]111889[/ATTACH]
          Jag ser mer olikheter än likheter, men visst båda ser ut som katter

Comment

Jag tror att Dorothy Clough är fel. Hittade en gammal tråd där Cloughs katt finns på bild.

Tycker den ser lite väl hemmagjord och oputsad ut för att vara UE vid den här perioden. Dessutom verkar leran vara ljusare än Ekebys.

Comment

Det här gula stengodset påminner om Gustavsberg, däremot kommer formen och det påmålade inte alls i närheten av Lisa L. Kanske kan det här vara ett medvetet försök att göra något i hennes stil för att få bättre fart på försäljningen? Gjort utomlands isåfall.

Comment

Working...
              X