Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gustavsberg Porslin med skaldjur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gustavsberg Porslin med skaldjur

Hej
    Har ett stort parti med olika tallrikar med detta motiv, de är stämplade Gustavsberg men jag hittar ingen info någonstans om dem.
    Finns det någon som kan hjälpa mig skulle jag vara tacksam.Click image for larger version

Name:	tallrik.jpg
Views:	1
Size:	52,9 KB
ID:	641879
    *professionell saksamlare*

fler frågor

Ursprungligen postat av piacilla Visa inlägg
    Hej
    Har ett stort parti med olika tallrikar med detta motiv, de är stämplade Gustavsberg men jag hittar ingen info någonstans om dem.
    Finns det någon som kan hjälpa mig skulle jag vara tacksam.[ATTACH]104561[/ATTACH]
    Eftersom ingen verkar veta vad det är så undrar jag om ni vet när stämpeln är ifrån. Den är grön i tonen och bara rak. Har sett att ibland finns det dubbla stämplar den raka +den runda vanliga på samma
    Har mailat Gustavsbergs museet men inte fått något svar

Comment

Jag har sett en del av dessa motiv på Gustavsbergs Gourmet serie, men om tallrikarna tillhör serien låter jag vara osagt.

Comment

Tack det hjälpte

Det du skrev hjälpte mig komma närmare lösningen, såg liknande dekor på UE/Karlskronas Ignis serie. Så det måste nog vara så som någon skrev att flera företag hade köpt samma dekor.

Comment

Tallrikar

Jag letar efter sådana tallrikar! Någon som har? Söker gustavsbergs tallrikar med skaldjur på!

Comment

Working...
          X