Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gustavsberg "Kipling"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Gustavsberg "Kipling"

Kan någon hjälpa mej med denna kopp? Vem har gjort dekoren och vilket årtal är den ifrån?
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av Lilly Visa inlägg
    Kan någon hjälpa mej med denna kopp? Vem har gjort dekoren och vilket årtal är den ifrån?
    Av stämpeln att dömma så är den gjord mellan 1940-1970. Allt jag faktiskt kan säga om den. Bara hittat den som kaffekopp. Så kanske därför den inte finns med på Svenskt Porslin

Comment

Svårt att finna serier ibland

G-bergs serie Kipling, har jag aldrig sett förr, o ändå har jag samlat tallrikar därifrån

Tidsperiod 1820-1910. Du ser, alldeles för tidigt, men som jag letade borde jag stött på den.
      Vill förresten välkomna dig Lilly, tror inte vi haft kontakt.

Mr Tompa- jag håller m dig om tiden för tilllverkn, ser snarare ut mot 1950 om man ska gissa.??!
      Titta på keramik o porslinstips, (små behändiga häften), står längst ned under hela rubriken porslin/keramik. Hittar du inte eller letar efter en viss sort, kan du skriva ett privat meddelande t mig, har mycket porslin
      Men Spegeln måste jag dessvärre inte har så mkt dessa dar. LYCKA TILL !
      Jag hittade den på Aletorp, den var såld, men han har även butik o kontakter

Ta o googla Aletorp o ring dit+sedan har du ju G-bergs eget museum o trevliga butik nära Click image for larger version

Name:	Kipling_%20Gustavsberg_%20Kaffekopp_%20%203.jpg
Views:	1
Size:	15,3 KB
ID:	522163

Comment

Working...
      X