Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St Angelo 1840-tal

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• St Angelo 1840-tal

Jag har visat den tidigare men hisnande tanke, denna tallrik kan ha sett sju Svenska kungar.......
    Bifogade filer
    Last edited by Andres; 2011-02-09, 10:10.

Lite mer bilder på denna vackra servis.
    Bifogade filer

Comment

Bravo Mange, dekoren på det första fatet är säkert HAGIA SOPHIA i Istanbul, dåvarande Konstantinopel, Den andra dekoren torde vara ROM, kunde ha varit ATEN men endast katoliker och protestanter bygger kyrkor som de på fatet.... om det nu är en kyrka i bakgrunden...vet du om det finns fler motiv? Dina representerar städer, det gör sannerligen inte min??! Någon som kan tillföra lite kunskap i ämnet??

Comment

Namnet kommer från en borg i Rom, tror att dom flesta motiv kommer från Rom.
        Den blåa med borgen känns lite engelsk/ svensk över sig, flaggan kan tyda som svensk?

Kanske är den svarta Borgen som namnet kommer ifrån??
        Bifogade filer

Comment

Vad kul att se mittmotivet som givit servisen dess namn! Visst är det Castel Sant'Angelo i Rom.

Comment

Ja, den var ju fin, med Basilica Sancti Petri och allt....Ser ut att vara två förgreningar, byggnader och mäniskor.........

Comment

Jag vill också ha en St Angelo, men hur tusan får man tag i ett exemplar?

Comment

Leta........

Comment

Working...
                X