Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten kanna som ser ut som 'Dresden'

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Liten kanna som ser ut som 'Dresden'

Hej!

Jag är ganska mycket nybörjare innom detta område men jag var på loppis häromdagen och hittade en liten kanna signerad Gustavsberg. Tyvärr kan jag inte dela med mig av en bild just nu.

Jag blev intresserad av vad det kunde vara för sort och efter lite googlande hittar jag inget som är likt förutom att mönstren på kannan är väldigt likt det som är på 'Dresden'. Lite annulunda löv, lite andra blommor, färgen något suddigare men visst är det snartlikt varandra.

Nu undrar jag om något vet vad det kan vara, om det är en kopia (eller något sådant), eller något annat.

Kanske är jag ute och cyklar men det skulle vara kul om någon kunde ge mig ett svar. Tack!

Omöjligt att tyda från en cykel

Du vet, det finns då mpnga serviser, kopior på serviser o många ser ganska,

eller väldigt lika ut.

För att gu ska kunna få en korrekt bedömning, i den mån det går

Jag vill inte prova mig på, förrän du, på ngt sätt lyckats få in ett foto.
    Där ser man väl ofta direkt, det ganska bekanta Dresden´mönstret samt har möjlihet att titta på basidan för att se efter tillv år o skick.

Antingen ber du att få låna den, i butiken o fota, eller riskera, bör vara rel billig, o köpa hem en o ha all tid i värden att fota, med risk att det är ngn helt annan,som du kanske blir lika förtjust i, eller inte!!!!???

Vill inte råda dig där

Kom igen med ett foto, helst 2 ett fram o et baksidan

Lycka Till!

Comment

Tack för snabbt svar!

Jag ska försöka fotografera om jag får tillfälle.

Comment

Working...
      X