Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ovanlig Josef Ekberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ovanlig Josef Ekberg

Ingen direkt fråga men jag antar att det här är en ganska ovanlig Sgraffito så jag tänkte bara visa upp den. Höjd c:a 12 cm. Signerad "JEkberg, Gustafsberg 1902".

M.v.h.
    Bifogade filer

Läcker

Ps.. går du in i denna tråd och kollar om du med hjälp av katalogen kan svara

Comment

Nu har jag fixat'et. Mykene. Tar tag i scanningen under veckan, låter det ok?

Och visst är den fin. Det var som du säkert klurat ut ett av lördagsfynden...

M.v.h.

Comment

Ingen brådska, du får vara min sekreterare under tiden

Jo jag förstod att det var det stora fyndet, attans att man missade denna

Comment

Ursprungligen postat av på femte våningen Visa inlägg
          Ingen direkt fråga men jag antar att det här är en ganska ovanlig Sgraffito så jag tänkte bara visa upp den. Höjd c:a 12 cm. Signerad "JEkberg, Gustafsberg 1902".

M.v.h.
          Umm..!!
          Den hade jag inte heller avstått från att bjuda på - om den dykt upp i mina jaktmarker.
          Mycket vacker och tidig.

Comment

Lägg in en bild på undersidan snälla...

Comment

Mumma!
              < - - - Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ - - - >  Markus Dimdal  < - - - Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ - - - >

Comment

Inspirerad av Kaptenens fina sgraffitofat på en annan tråd tog jag fram denna vas.
                Jag hänger den på tråden för ämnesrubriken stämmer bra för mig. Vasen är 17 cm hög och 8 cm i diam i öppningen. Och årtalet är som synes 1919.
                Bifogade filer

Comment

Working...
                X