Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Derby?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Derby?

Har inte tillgång till mitt blygsamma bibliotek just nu, så jag undrar om någon kan hjälpa mig med uppgift om när Gustavsberg Derby tillverkades? Hittade nämligen en fin tekopp igår för 10 kr!

Väldigt ledsen, nu har jag letat i mina böcker, porslinsidan på nätet , slagit upp Derby på Gystavsberg på Tradera.....njet!!!!!!!!! När är den ifrån

Comment

Gustafsberg stavat med "f", så den bör väl vara från 1920-talet eller tidigare. Dekoren är i flytande blått. Kan tyvärr inte bidra med någon bild just nu.

Comment

http://www.murberget.se/upptack/fore...14822&litt=1-5 fler som undrar ang Derby

Comment

Efter att ha studerat en "stämpelbok" drar jag slutsatsen att "Derby" tillverkades mellan 1908 och ca 1920. Det kan ju vara så att det bara producerades kaffe-/tegods med denna dekor och att det är därför den saknas i de dekorförteckningar som finns.

Comment

Jag har googlat runt lite till dig, o en auktion på tre kaffefat Derby Gustafsberg avslutades i juni, tror, jag googlade runt så det börjar gå runt för mig med

att det även hade varit en auktion på ngn thekopp tidigare på tradera.

Dessutom hade de varit m som två kannor, Derby vid stadsauktionen den 10 maj, därifrån kan man ju få kataloger, få vet jag väl inte men......

Det var välldigt vackra fat med flytande blå o ett löv i mitten ????

Jag var ju inte inloggad på Tradera, men om du vill så kan jag ju ta kontakt med henne som hade auktionen, hon är säkert fortfarande verksam vid Tradera av o an, o fråga henne lite mer om Derby, om jag vet vad du är ute efter, om hon inte har kvar, kan hon ha kontakter

Ett av alla slag att komma sig ngn vart, om man verkligen vill ha det!!!!!

Svara, så att jag vet!!

Comment

Working...
            X