Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt Pyrorekord?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nytt Pyrorekord?

Är detta ett nytt prisrekord för en Pyrodel?

Den avslutades efter endast 2,5 timme. Utropspriset var 1 kr men köparen kom upp till reservationspriset med ett bud (och borde därmed varit beredd att betala ännu mer).

Hallå Börje,
    Det där är väl ingen dum taktik. Nu undrar jag som novis på tradera, om en dåre bjuder 35 000:- och en annan vid ett senare tillfälle bara 25 000:-, vad blir då det klubbade priset?
    Vet du? So long....

Comment

Har sett samma auktion på flera forum.
      Folk pratar om att det har varit för att trissa upp priset... Jag vet inte.
      Den gick på en auktion nyligen ( var med i antikvärlden) då för 15000kr så oavsett så är det inte småpotatis.

Comment

Det var väl ett köp-nu-pris på 35.000 kr på auktionen, därför avslutades den så fort. En sådan skall jag leta efter speciellt nu på loppisarna!

Comment

Löjligt dyrt!!!

Comment

Ursprungligen postat av Susiflätan Visa inlägg
            Löjligt dyrt!!!
            Instämmer, inte värt ens en tiondel enligt min ringa mening. Men huvudsaken är att det jag är intresserad av inte har så upphaussade priser.

Comment

Om man bjuder under en annan budgivares maxbud händer inget förutom att man blir överbjuden.

Ja, jag antar att många diskuterat detta. Undrar om någon har en komplett Pyrosamling?

Om det var Köp nu-pris anges det i auktionen även när den är avslutad (är jag nästan säker på). Därför reagerade jag på att den avsluades så fort.

.

Comment

34 000, någon
                Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                  34 000, någon
                  Nja, väntar till det blir halva reapriset

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                    34 000, någon
                    Creamware???, visst är det höga priser på dessa men 34 000:-.

Comment

Ursprungligen postat av börje_t Visa inlägg
                      Om man bjuder under en annan budgivares maxbud händer inget förutom att man blir överbjuden.

Ja, jag antar att många diskuterat detta. Undrar om någon har en komplett Pyrosamling?

Om det var Köp nu-pris anges det i auktionen även när den är avslutad (är jag nästan säker på). Därför reagerade jag på att den avsluades så fort.

.
                      Hallå,
                      Hör och häpna? Jag tror att priset för högste budgivaren höljs vart efter fler bud kommer in. Allt annat förefaller orimligt. Ser att samma högsta budgivare återkommer i rak följd utan mellanliggade bud.

Om jag har rätt, vilket är sällsynt, betyder det att en säljare kan bjuda mot sig själv, kanske via ombud, för att trissa upp priset?

Nyfiken pryo hälsar so long...

Comment

Ursprungligen postat av börje_t Visa inlägg

.
                        Det stämmer inte. Jag använde köp-nu för någon vecka sedan och där kan man inte se detta efteråt.

Comment

J.J Då blir vi två om detta.

Comment

Ja i så fall är det som J.J skrev, att den rimliga förklaringen att auktionen avslutades så snabbt att det var ett köp nu-pris på 35000. Hur som helst hajar man till i alla fall, eller hur? Jag tänker inte uttala mig om priset är rimligt eller inte men jag hoppas att personen som köpte sleven hade kämpat i en massa år på loppisar för att få en komplett samling och nu bara saknade en del: soppsleven. Då spelar kanske priset inte så stor roll? Men som sagt, det är bara vad jag hoppas...

Hur budgivningen på Tradera går till finns förklarat där på ett bra sätt. Jag tror inte jag gör det bättre. Det är hur som helst väldigt enkelt och jag har köpt och sålt 120 föremål under mina sex år på Tradera. Det är säkert många på detta forum som varit betydligt mer aktiva än jag.

Comment

Jag brukar tänka så här; Har jag råd (ja), vill jag ha den (ja), kommer jag att hitta den någon annannstans snart (nej). Då är det bara att slå till! Man ångrar bara det man inte köpte, och de där pengarna hade man ändå köpt upp på något annat istället.

Comment

Working...
                              X