Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Christopher Kramm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Christopher Kramm

Grundaren av Kramms sågverk och därmed den som gav namn åt Kramfors, invandrad från Livland, Christopher Kramm.
    Detta har jag fått från Wikipedia, själv hade jag ingen aning om vem han var när jag hittade honom för en tjuga på loppis idag.
    Men han hittades nära brottsplatsen där han gjordes, nämligen i Gustavsberg.
    Har Gustavsberg gjort många sådana småbyster, ingår de i en serie eller är den gjord specifikt för Kramfors som souvenir.......??
    Någon som vet eller tror något ?
    Bifogade filer

Jag tror inte att Christopher Kramm ingår i en serie, för då tror jag att vi båda hade känt till det. Stämpeln ser ju ut som 1970-. Gustavsberg tillverkade under 1800-talet parianbyster av kända svenskar bl a Erik Gustaf Geijer, som jag själv har.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
      Jag tror inte att Christopher Kramm ingår i en serie, för då tror jag att vi båda hade känt till det. Stämpeln ser ju ut som 1970-. Gustavsberg tillverkade under 1800-talet parianbyster av kända svenskar bl a Erik Gustaf Geijer, som jag själv har.
      Då är vi inne på samma linje, eller förlåt på samma kurs heter det ju Kapten.
      Lite lustigt att den är stämplad Sweden, kanske tänkt för svenskamerikaner på besök i gamla fädernestrakter....
      Last edited by prylsnubben; 2010-05-26, 23:45. Anledning: fel

Comment

Working...
      X