Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gustavsberg "SOL"?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Gustavsberg "SOL"?

Fann flera djupa och flata tallrikar av modellen Gustavsbergs "SOL" i lila på en loppis i dag och är nyfiken på dess värde, någon som vet? Inbillar mig så klart att jag gjort ett fynd när jag betalade 30:-st hihihi...alla har samma stämpel men vissa har även ett H 03, H 9 03+ ett ingraverat sigill eller 333 K, K, 20, 2.0 vad betyder allt detta? Här kommer några bilder!! =)
    Bifogade filer

Hej och valkommen till PES! Gustavsberg har gjort tva omgangar med namnet sol. Din tallrikar ar fran aren1905-1909, Josef Ekberg, kand designer ar "pappa" till monstret. Svart att sia om priset men jag tycker 30 kr ar godkant!! Anvand dom!!!!!

Comment

Tackar så mycket! Dom är fina men tycker dock att Gustavsbers "Asiatic Pheasants" är något läckrare...som jag shoppade för 10:-st, trevligt =)

Comment

Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
        Hej och valkommen till PES! Gustavsberg har gjort tva omgangar med namnet sol. Din tallrikar ar fran aren1905-1909, Josef Ekberg, kand designer ar "pappa" till monstret. Svart att sia om priset men jag tycker 30 kr ar godkant!! Anvand dom!!!!!
        Kunde inte hålla mig för skratt, ibland blir det kul när man tvingas skriva utan prickar.
        ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Working...
        X