Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som vet något om denna blomkruka

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Någon som vet något om denna blomkruka

Hej, jag städade lite i garaget idag och hittade denna kruka som funnits i min mormors hem. Tänkte slänga den men såg att den var från gustavsberg. Försökte hitta något liknande på nätet utan resultat.
    Vore skoj om någon kunde berätta något om den.

Mvh Christoffer
    Bifogade filer

Hej och välkommen Dahlskog!

Det vore allt synd att slänga en sån fin kruka. Stilen är naturalism, som gick ut på att avbilda saker så naturtroget som möjligt.

Björkstubben är tillverkad 1885, om det står 85 över Gustafsberg? Siffran 2 är nog en storleksmarkering.

JM vet jag inte, men det kan nog någon annan komplettera med?

Comment

Det var som attan, nästan 100år äldre än mig. Går det sälja en sån här stubbe? Är den värd något, eller ska man skänka den till Erikshjälpen?

Mvh Christoffer

Comment

Lägg ut den på Tradera med många bilder i bättre ljus samt en ordentlig beskrivning på skicket (sprickor, nagg, krackelering, missfärgning etc). Värdet kommer att visa sig beroende på skick Men jag tror nog att den är ganska åtråvärd.

Mvh

Comment

JAG skulle kunna tänka mej att köpa den ....inte för att jag tycker den är snygg utan för den är så rolig

Comment

Ja det är ju en kruka som man inte ser så ofta för fem år sen ungefär sålde jag en på tradera fick över femundra för den. Vet ju inte med marknaden idag den är ju lite trögare om man får så mycket men det tror jag. Den var heller inte komplett saknades ett svart fat till den. Har bara sett en komplett hitills. Det är därför jag säger att den inte är komplett. Grattis till ett fynd
            Last edited by Cobe; 2010-03-02, 09:25.

Comment

Working...
            X