Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fyrkantigt litet fat med olivkvist?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fyrkantigt litet fat med olivkvist?

Den här dekoren har jag inte sett tidigare på något Gustavsbergsalster Vem kan ha gjort denna?
    Måtten är 9 x 9 cm och dekoren är inte målad utan "överförd".
    Bifogade filer

Den var fin, men vem eller vad ?

Comment

Formen ser i allafall ut att vara ur serien Facett, som även användes till Argenta. Men dekoren är nog hämtad på en stormarknad för överföringstryck.

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
        Formen ser i allafall ut att vara ur serien Facett, som även användes till Argenta. Men dekoren är nog hämtad på en stormarknad för överföringstryck.
        Peter S! Ibland är du så härligt negativ i dina kommentarer "stormarknad för överföringstryck"?? var finns dessa

Comment

Det finns naturligtvis internationella mässor för keramikproducenter med tillverkare som tillhandahåller överföringsbilder, s.k. dekalkomani. Det är därför man kan se samma typer av mönster hos flera olika tillverkare. Nuförtiden brukar dock de flesta vilja vara ensamma i sitt land om en dekor... Om man inte producerar sina egna på en dekorateljé, förstås...

Och så var jag inte så negativ, utan mer "realist" Jag gillar att säga som det är, och inte försöka framställa all design som "god"...

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
            Och så var jag inte så negativ, utan mer "realist" Jag gillar att säga som det är, och inte försöka framställa all design som "god"...
            Det uppskattas, iallafall av mig

Comment

Working...
            X