Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SWen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• SWen

Vem på Gustavsbergs studio signerade "SWen"?
    Har köpt en vinflaska och vinpokaler signerade så samt med "handen" och "-87". Flaskan är även ristmärkt "UNIK" och djupstämplad "Handdrejad".
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Swen Weisfelt signerade så. God formgivare som har hamnat lite i elefanternas skugga tycker jag.
    www.starkeld.com

Comment

Stämmer bra. Sven Wejsfeldt var drejare åt bl.a Stig Lindberg.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Vinflaska och muggar Swen Wejsfeldt

Jag har också vinmuggarna gjorda -89. Men också nygjorda från 96. Nyfiken på var du köpte dina vinmuggar.

Comment

Ursprungligen postat av fafreddo Visa inlägg
          Jag har också vinmuggarna gjorda -89. Men också nygjorda från 96. Nyfiken på var du köpte dina vinmuggar.
          Oj! Det var över två år sedan. Kommer inte ihåg.
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

Comment

Vad trevligt att den här tråden väcktes upp så att jag fick se den då jag har en kruka signerad SWen som jag funderat över.

Comment

Jag var på Bukowskis förhandsvisning i torsdags och där var en kruka av Swen med utropspris 2000 kr. Då slog det mig att hemma har jag 5 st vinmuggar på fot och 5 nygjorda av Swen. Honom träffade jag på Gustavsbergs årliga marknad där konstnärerna visar upp sig. Jag hade med mig en av de 5 muggar som jag ville få hjälp med att få komplett till 6 st eller fler. Då erbjöd han sig att göra 6 st nya, men varnade för att de muggarna inte kommer få samma yta som de från -89. Leran är inte densamma och ugnen hade han inte kvar. (tydligen bränner ugnar olika...). När jag hämtade dom, blev jag helt paff! De är de vackraste keramikmuggar som jag sett. Så gissa om jag är ett "big fan" av Swen! Därför undrar jag hur många keramikmuggar på fot som "finns därute..."
              Bifogade filer
              Last edited by fafreddo; 2008-12-06, 16:59.

Comment

Det skulle vara kul att få se bild på dina muggar, fafreddo.

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                  Det skulle vara kul att få se bild på dina muggar, fafreddo.
                  Håller med. Har glömt hur mina såg ut.
                  Konfucius

Comment

Working...
                  X