Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hej en liten undran om...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej en liten undran om...

Denna väggtavla av Lisa Larsson,
    Ursäkta den lite dåliga bilden men jag undrar om den heter något eller ?
    om den gjordes till svenska beklädnadsarbetarförbundet.
    Prat bubblan säger svenskabeklädnadsarbetarförbundet 1889-1971 och den verkar visa olika klädstilar genom åren.
    sign Lisa L i nedre högra hörnet. Jag har försökt söka på nätet men inte funnit något..
    har ej sett den här förut, är dock inte expert på Lisa larsson

stämplad Gustavsberg på baksidan

mvh mrmagic
    Bifogade filer
    The future is unwritten lets create tomorrow

ingen som har någon information ??

Jag är själv som sagt inte alls så hemma på varie sig Lisa eller hennes alster, tyckte dock att den här var en trevlig en och kommer att ge bort den i present, vore kul om man kunde ge lite information också om den när man ger bort den, jag kan inte tänka mig att den gäller för något Jubileum då årtalen in inbjuder till något sådant 1889-1971 ?? 87 år.
    även information gällande Svenska beklädnadsarbetarförbundet är givetvis av intresse.

Comment

Har ingen information om tavlan men Beklädnads upphörde 1971 och då antar jag att det startade 87 år tidigare. Den här tavlan tycker jag är mycket trevlig och har du ingen annan att ge den åt så kan jag ta den Som 15åring började jag nämligen som springflicka på en syfabrik. Tillhörde då beklädnads några år.

Comment

Du är min min vardagshjälte Kolmårdstrollet : )

Jag skulle gärna ge dig den men jag hade tänkt ge den till min lilla mamma.
        Intressant det där du berättade om att du började som springflicka.
        Japp jag misstänkte lite att det kunde vara fråga om att markera något,
        att fira 82år känns annars lite underligt.
        Själv har jag inga Lisa larsson själv ( eller nja nästan jag har tavlan ett tag till men 24:e hade jag tänkt att den skulle byta ägare )..

psst du är inte bara ett kolmårdstroll utan du är lite av en källa av visdom också tack tack. Du ser 1971 då var jag kanske ett år

Comment

Working...
        X