Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Wilhelm Kåge Serviser

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Info: Wilhelm Kåge Serviser

Hej var på Gustavsbergs museum i helgen oplanerat så jag hade bara kamera i mobilen (så bilderna blir ju därefter). Men tänkte ändå lägga in bilder löpande på serviser och andra ting designade av Kåge. Kul för den som inte varit där. och om intresse finns? Här kommer de sexton första.
    Bifogade filer
    Last edited by Rubus Arcticus; 2009-07-29, 08:27.

Har tänkt att besöka den utställningen och IKEA-utställningen men har inte haft tid så du får gärna visa dina bilder! Har du frågat så det är ok att visa dem? Tänker på upphovsrätt o allt det där.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
      Har tänkt att besöka den utställningen och IKEA-utställningen men har inte haft tid så du får gärna visa dina bilder! Har du frågat så det är ok att visa dem? Tänker på upphovsrätt o allt det där.
      Ja upphovsrätt ja. Knepigt med det. Det var inte fotoförbud på museumet, så bilderna är ju mina, men jag kanske skall höra med dem först att det är ok att lägga dem på PES = Internet. Tack för uppmärksamheten. Utställningen var helt fantastisk (då jag är ett WK freak).

Comment

Det var mest för att inte någon grinpelle ska leka polis och och ifrågasätta att du lägger ut bilder, det har hänt förr, jag blir endast glad över virtuella utställningar. Ingen som har kort från Höganäs utställning och får lägga ut dem? Tycks aldrig komma dit

Vad har du för saker av WK?
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Det var mest för att inte någon grinpelle ska leka polis och och ifrågasätta att du lägger ut bilder, det har hänt förr, jag blir endast glad över virtuella utställningar. Ingen som har kort från Höganäs utställning och får lägga ut dem? Tycks aldrig komma dit

Vad har du för saker av WK?
          Ja Grinpellar finns det ju en del.
          Jag har mailat intendenten på museet får se vad han säger.
          Annars har jag bilder på alla serviser han designat med namn o årtal plus en massa annat fint, samt vad som ingår i de olika serierna.
          ________________________________________________________________________
          "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
          så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
          Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Äh...vadå...så länge det inte är fotoförbud så får väl museumet räkna med att foton sprids....det är ju inga direkta alteljékvalitet på dem så ingen som direkt gör och trycker en katalog...(sorry "Åkerbärsblomman" :-)
            http://gilasgrotta.blogspot.com/

Comment

Intressant fraga, forra aret var jag pa teckningsmuseet i Laholm och sag Janiutstallningen, inget fotoforbud och jag platade varje monter. Nar jag kom hem tankte jag lagga ut bilderna har pa PES till mina kompisar som ej har tillfalle att aka till Laholm men beslutade att inte gora det da jag var osaker pa upphovsratten...bilderna har jag fortfarande i computern.......det vore intressant om nagon kunde klargora vad man far och inte far.....

Comment

En del museum kämpar för sitt uppehälle ett personligt besök ger de mest fantastiska upplevelser tycker jag.

Comment

Om man kan gå personligen så är det ju det bästa men det är långt att åka många gånger. Hur många i Luleå kan se plastutställningen i Norrköping tex? Önskar att fler museer la ut sina samlingar, skulle kunna betala en slant till en hemsida för att kunna se saker på andra orter.

Comment

Önskar att fler museer la ut sina samlingar, skulle kunna betala en slant till en hemsida för att kunna se saker på andra orter.
                    Instämmer helt
                    ________________________________________________________________________
                    "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                    så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                    Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Innehavaren av samlingen kanske har en annan uppfattning just det där med att lägga ut bilder.
                      Det går ju att flyga Luleå-Norrköping gjort på ett antal minuter. Man säljer lite prylar på Tradera och vips så får man ihop resekassan.
                      Men det kanske är mer besvärligt och arbetsamt en att knäppa på tangenterna.

Comment

Foton från utställningen kan ju ge någon lusten/tiden/orken att samla ihop reskassa till att åka på utställningen. Sen finns det ju faktiskt de som har svårt att resa p.g.a. handikapp, familjesituationer etc....så att lägga ut lite foton om nu museet INTE har fotoförbud kan ju inte vara fel....om de är emot spridning så är det ju också dålig PR för utställningen....foton kan som sagt ge fler nyfikna besökare...
                        http://gilasgrotta.blogspot.com/

Comment

Lulea-Norrkoping var ett gott exempel Tingeling. Forsok att gora en resplan pa den inklusive pris.....(jag har forsokt)..Tror nog att det vore ide att lagga ut bilder fran utstallningar, dels for att skapa intresse for utstallningen och ocksa att hjalpa plastintresserade i Lulea som kanske inte har tid med en overnattning i Norrkoping..

Comment

Om man tittar på den kostnad som norrköpingsbon får betala och sedan vad luleåbon får betala för samma utställning? Oavsett hur man får ihop pengar så är det inte rimligt. För mig är det likadant, man får planera en-två dagar bortavaro från hemmet, fixa sängplats(hotell eller kompis), ta ledigt från arbetet någon dag och det ska ju räknas in. Många av oss gör allt det här men det är inget man kan sätta i system och har man barn är det inte att bara ge sig iväg. Men ändå får man vara glad att utställningsmaterial kommer utanför stockholmsregionen, av någon anledning så händer allt där. Kan det vara så att det inte finns människor med intresse att gå på utställningar söder och norr om s-h?

Comment

Andres, ska gå på den utställningen om 2 veckor och ska se om någon kan ta lite kort. Får jag inte lägga ut dem så kan du få dem på annat sätt.

Comment

Working...
                              X