Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Apoteksburk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Apoteksburk

När, var och hur användes Stig Lindbergs burkar han formgav för apoteken, någon som vet?
    Bifogade filer

De såldes till jul med senap i förslutna med korklock. En ny färg varje år. Efter Gustavsberg tog Höganäs vid med en ny design. Jag köpte en burk förra julen.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

För ett par år sedan köpte jag alla burkar som jag hittade. Inbillade mig att de skulle bli poppis. Har ett 50-tal Färger: Vit, mörkbrun, ljusbrun, grön,
      senapsgul, gul och blå. Ett par burkar ser nästan svarta ut men jag tror att de är mörkbruna. På en burk finns en pappersetikett med utgångsdatum(på senapen) och jag har för mig att årtalet var 74 eller 75. Orkar inte kolla just nu. Jag använder burkarna till att servera tex. efterätt ur vilket brukar uppskattas. Mörkbrun burk med gul fromage och skeden mitt i. Lätt att hålla i handen och perfekt efter en god måltid. Eller varför inte en vit burk med marinerade jordgubbar. Det är bara fantasin som begränsar.

Comment

Working...
      X